گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) در کمالشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4141845
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) در کمالشهر برگزار شد + عکس

مراسم گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مرکز فرهنگی و قرآنی فاطمیه کمالشهر کرج برگزار شد.

راحله سرگزی، مدرس دانشگاه جامعه الزهرای قم

به گزارش ایکنا، مراسم گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر به همت هیئت مذهبی دخترانه ریحانة‌‌النبی(س) و با همکاری هیئت مذهبی رزمندگان اسلام کمالشهر کرج، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در مرکز فرهنگی و قرآنی فاطمیه این شهر همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای گروه تواشیح ام‌ابیها(س) برگزار شد.

راحله سرگزی، مدرس دانشگاه جامعة‌الزهرا(س) قم در این مراسم روحیه ولایتمداری و جهادگری، حس انسان‌دوستی، گسترش معنویت در رفتار و کردار، دانش‌اندوزی و رشد علمی، حفظ اسرار و امانتداری را نشانی از درجات انسان‌های با ایمان و اهل تقوا دانست و گفت: حجاب و عفت عمومی دارای یک‌سری شایستگی‌ها و نشانه‌های تکامل یافتگی فرهنگی و اجتماعی جامعه بشریت است که پروردگار در قالب الگوهای برتر تربیتی به انسان‌ها تعلیم داده است.

وی گفت: جنگ و جهاد در راه دين و حتی حیامندی و ایثار و انفاق در واقع «وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ» است، و لذا ما انسان‌ها باید تسليم فرمان خدايى باشيم كه «وَ اللَّهُ يَعْلَمُ» است؛ یعنی ذات اقدس الهی براساس سیطره کامل علم بى‌نهايت، ملاک و مصالح واقعی را به ما دستور مى‌دهد، گرچه ما «وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» هستیم یعنی دليل آن را ندانيم.

مدرس دانشگاه جامعة‌الزهرا(س) قم در ادامه به تبیین ملاک‌های دوستی مبتنی بر آیات و احادیث پرداخت و بیان کرد: نسل جوان و نوجوان باید توجه داشته باشند که اولین دوست و همدم برای ما انسان‌ها خداوند متعال و پیامبران الهی و شهدا هستند؛ همچنین دومین یار راهنما و همراه برای ما انسان‌ها والدین و آموزه‌های کتاب‌های آسمانی به‌مانند قرآن کریم و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) است.

یادآور می‌شود، رونمایی از تمثال شهید سیدروح‌الله عجمیان و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین رونمایی از قاب گل شرف‌الشمس خراسانی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم فرهنگی و مذهبی بود.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha