دعا برای پایداری ایمان و معنویات در وجود انسان است + عکس
کد خبر: 4151138
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی بیان کرد:

دعا برای پایداری ایمان و معنویات در وجود انسان است + عکس

امام جمعه کمالشهر در مراسم معنوی دعای عرفه گفت: دعا سلاح مؤمن برای ایمن ماندن تقوا و پایداری ایمان و حفظ سلوک الهی در وجود معنوی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی، امام جمعه کمالشهر کرج، عصر ۷ تیرماه، در مراسم معنوی دعای عرفه که در مسجد جامع ولیعصر‌شمالی این شهر برگزار شد، روز عرفه را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی خواند و اظهار کرد: روز عرفه برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با پروردگار متعال و شناخت صفات جمال و جلال خداوند مهربان، بسیار مناسب و مغتنم است.

وی روز عرفه را برای حجاج بیت‌الله الحرام که در صحرای عرفات حضور دارند، سعادتی مضاعف دانست و افزود: روز عرفه، روز شناخت و معرفت به ذات رحمانی و بخشندگی پروردگار متعال است.

تبیین اهمیت اقامه نماز و دعا

حجت‌الاسلام وثوقی به تبیین آثار نماز و دعا در عبادت در زندگی انسان‌های متقی و موحد پرداخت و گفت: دعا مغز عبادت است همچنین بهترین وقت اجابت دعا به‌هنگام اذان و بعد از اقامه نماز است که سیره اهل بیت(ع) نیز اینگونه بود.

امام جمعه کمالشهر افزود: روز عرفه سکوی بلند پرودگار یکتا برای رسیدن انسان به معارف الهی و قرآنی است.

وی روز عرفه را روز خداشناسی و به درگاه معبود نزدیک شدن دانست و بیان کرد: روز عرفه مدرسه ایمان و عبودیت برای به معرفت و آگاه شدن و شناخت پیدا کردن نسبت به معارف دینی و آموزه‌های الهی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره اینکه حضرت زهرا(س) انس با قرآن داشت و همیشه مردم و همسایگان خود را دعای خیر می‌کرد، گفت: دعا سلاح مؤمن برای ایمن ماندن تقوا و پایداری ایمان و حفظ سلوک الهی در وجود معنوی انسان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی یکی از راه‌های رستگاری و رشد خانواده‌ها است، تصریح کرد: همه توفیق‌ها و رزق‌های حلال و قدرت‌های ما انسان‌ها از ناحیه ذات اقدس باریتعالی است.

در این مراسم دعای عرفه توسط احمد علی‌نژاد، مداح اهل‌بیت(ع) قرائت شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی
امام جمعه کمالشهر

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha