برگزاری دعای عرفه بدون حضور زائران در یادمان شهدای هویزه
کد خبر: 3913532
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

برگزاری دعای عرفه بدون حضور زائران در یادمان شهدای هویزه

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه بدون حضور زائران خبر داد.

برگزاری دعای عرفه بدون حضور زائران در یادمان شهدای هویزهمیلاد کریمی، دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در این یادمان خبر داد و اظهار کرد: امسال مراسم پرفیض دعای عرفه در دو یادمان شلمچه و هویزه برگزار می‌شود‌. این مراسم در هویزه،  پنجشنبه ۹ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور زائران برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرائت دعای عرفه در جوار شهدای هویزه یکی ازسنت‌های دیرین و برنامه‌های ثابت این مکان مقدس بوده که همه ساله باشکوه و حضور گسترده زائران برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز خوزستان این مراسم بدون حضور زائران برگزار و از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه‌های شما و استانی خوزستان) به طور مستقیم از جوار قبور شهدای مظلوم حماسه هویزه پخش خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه درباره جزئیات این مراسم نیز گفت: برنامه‌ از ساعت 18 آغاز و با قرائت دعای عرفه و مداحی توسط مداحان، حاج صادق آهنگران و حاج احمد خلف زاده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه حضرت ولی عصر (عج)، هیأت رزمندگان اسلام، صداوسیمای مرکز خوزستان و مجموعه اداری شهرستان هویزه در برگزاری و پشتیبانی هر چه باشکوه‌تر این مراسم، یاری‌رسان بوده‌اند، گفت: تعویض پرچم‌های قبور مطهر شهدای هویزه و فضاسازی فرهنگی متناسب یا حال و هوای این روز از دیگر اقدامات جانبی این مراسم معنوی بوده است.

کریمی تصریح کرد: از آنجا که به دلیل گرمای شدید هوا امکان برگزاری مراسم در فضای باز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، از همه زائران و عاشقان شهدا خواهشمندیم از مراجعه حضوری به یادمان خودداری کرده و حتی المقدور مراسم را از طریق تلویزیون دنبال کنند.

یادمان شهدای هویزه به عنوان اولین نقطه یادمانی دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) است که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

انتهای پیام
captcha