دانشجویان جوهره وجودی خویش را با معرفت الهی صیقل دهند
کد خبر: 1319304
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دانشجویان جوهره وجودی خویش را با معرفت الهی صیقل دهند

گروه اجتماعی: دانشجویان باید تلاش کنند جوهره وجودی خویش را علاوه بر خدمت، تلاش و پیشرفت با نور ایمان، معرفت الهی و عدالت محوری صیقل دهند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیروز، 27 آبان در همایش تجمع عاشوراییان دانشگاه‌های اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهر برگزار شد، گفت: دانشجویان باید در تمامی مراحل زندگی دست از تلاش برنداشته و با توسل و توجه امور مهم خویش را کفایت کند.



وی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) توفیقات انسان را در تمامی زمینه‌ها را تحت پوشش و روزافزون می‌کند، ابراز کرد: تمامی عناصر دینی و اخروی در علم و دانش مستتر است؛ چراکه با حصول فضائل دینی و کسب علوم طبیعی می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی بالاترین دعا در حق انسان را خیر و برکت دنیوی و اخروی عنوان کرد و افزود: بدون شک با حرکت در مسیر خداوند، تحمل رنج ومشقت های اهداف در نظر گرفته شده همواره انسان را مورد حمایت و یاری خداوند متعال قرار می‌دهد.



امام جمعه اراک در ادامه خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: درحقیقت حرکت در مسیر الهی و اطاعت از امام زمان(عج) شما را در ارتباط با این امام معصوم مستحکم‌تر و ثابت قدم‌تر می‌کند؛ لذا با پیاده‌سازی موازین اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی ما را از سرچشمه جوشان معرفت‌الله مستفیض کرده و موجبات خیرات و مبرات را در زندگی انسان ساری و جاری می‌کند.



وی عمر را امانتی الهی و بهره‌مندی بهینه از این نعمت الهی را تکلیف شرعی و عرفی برشمرد و اضافه کرد: همواره در جامعه انسان‌های شریفی چون امام راحل و دیگر بزرگان عرفانی وجود دارند که عمر و اهدافشان در زندگی چشم و چراغ راه دیگر انسان است و بسیار پسندیده و نیکو است از ادامه راه آنان غفلت نکنیم و همواره در مسیر انبیای الهی گام برداریم.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین دانشجویان را جهادگران و سرمایه‌های غنی دینی و معرفتی انقلاب و اسلام و محصل مکتب جهاد و شهادت معرفی کرد و افزود: شما دانش‌آموختگان دانشگاهی در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کنید باید ممتاز، منشأ خیر و برکت برای اسلام، خویش، خانواده و انقلاب باشید.



نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر از سخنان خود به قیام امام حسین(ع) و ابعاد آن نیز اشاره کرد و گفت: ارزش این امام معصوم و دیگر بزرگان دینی به ظاهر نیست؛ بلکه شخصیتی الهی این عزیزان حاکی از عصمت و طهارت الهی داشته که خداوند در نهاد هرکسی قرار نداده است.



وی دانش‌آموختگی در مکتب سید و سالار شهیدان را سرآمد تمامی دانشگاه‌های عالم از ابتدا تا روز رستاخیز نامید و عنوان کرد: حضور در این مکتب انسان را علوم حیاتی و تأثیرگذار زندگی آشنا کرده و از شاخص‌ترین خصائص این مکتب این است که در هیچ یک از برهه زمان‌ها کهنه و فرسوده نمی‌شود.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه عزادارای در سایه امام حسین(ع) را افتخار بزرگ شیعه نامید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل پیروز و با خون پاک بیش از 240 هزار شهید گلگون‌کفن آبیاری و صلابت و اقتدار خود را در جهان به منصه ظهور رسانید.



وی با اشاره به قدرشناسی دوران جوانی، تأکید کرد: شما دانشجویان ولایت‌مدار علاوه بر تلاش علمی بیاد در زمینه اخلاقی و تربیت قرآنی نیز تلاش کرده و روحیه ایثار و جوانمردی را در خود تقویت کنید.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی، حضور دانشجویان در دو عرصه سیاسی، اجتماعی، علم، فناوری و عرصه دین‌باوری و اطاعت محض از ولی امر مسلمین را بسیار مهم و کاربردی عنوان کرد و گفت: بسیار بجاست که دانشجویان در هر دو زمینه دارای خلاقیت و ابتکار باشند.



نماینده ولی فقیه در استان در پایان، ابراز کرد: دانشجویان باید تلاش کنند که جوهره وجودی خود را علاوه بر خدمت، تلاش و پیشرفت با نور ایمان، معرفت الهی و عدالت محوری صیقل دهند.

captcha