مسلمانان در آمریکا با حفظ هویت دینی خود به اسلام خدمت کنند
کد خبر: 4151900
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
عمار الحکیم:

مسلمانان در آمریکا با حفظ هویت دینی خود به اسلام خدمت کنند

رهبران جریان حکمت ملی عراق ضمن تأکید بر لزوم اتحاد مسلمانان در آمریکا از آنها خواست با حفظ هویت دینی خود از حضورشان در آنجا برای خدمت به اسلام و مسلمانان استفاده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم طی نطقی در هجدهمین انجمن جهانی مسلمانان آمریکا شب گذشته، 10 تیر گفت: اسلام دین جدیدی نیست بلکه در امتداد همه ادیان آسمانی است که 124 هزار پیامبر و فرستاده از جانب خدا از حضرت آدم علیه السلام تا خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص)  رهبری پیروان آن را برعهده داشتند.

الحکیم گفت: اسلام همانطور که از ریشه زبانی آن مشخص است، دینی سرشار از رحمت، صلح، عدالت و احسان است.

الحکیم از مسلمانان ایالات متحده آمریکا خواست تا برادری، اتحاد، هماهنگی و همبستگی بین خود را به دور از چارچوب‌های فرقه‌ای و تعصبات جناحی مخرب را از بین ببرند و توهمات و تحریف‌هایی که اسلام توسط عده‌ای از افراط‌گرایان در معرض آن قرار گرفته است با شناساندن اسلام اصیل و ویژگی‌های رحمانی آن از بین ببرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: اسلام دین صلح، رحمت، عدل و احسان است و از همین رو هرگز ارتکاب گناه و تجاوز علیه مسلمان یا غیرمسلمان را نمی‌پذیرد. مسلمان در هیچ مرحله از مراحل حیات خود نمی‌تواند به دیگران زیانی برساند، جز در موضع دفاع از خویشتن و حفظ جان خود در شرایطی استثنایی و مشروط به شروطی بسیار حساس باشد.

وی بر لزوم التزام مسلمانان به میانه روی و توازن در مواضع خود در قبال گذشته، حال و آینده گفت: مسلمان باید انعطاف‌پذیر بوده و در قبال تحولات تاریخی موضع سختی نداشته باشد که حال و آینده را نادیده بگیرد. بنابراین این توازن حساس است که به مسلمان با رویکرد ایمانی  قدرت، اراده و امکان تاثیرگذاری در امور زندگی و جلب خیر دنیا و آخرت را می‌دهد.

الحکیم با بیان اینکه غیرمسلمانان مسلمانان را یک تشکل واحد با عقیده‌ای واحد می‌دانند، گفت: از همین رو این موضوع باید کاملاً در اعمال و رفتار و گفتار ما و روابط ما با یکدیگر نمود داشته باشد.

رهبر جریان حکمت اسلامی همچنین از مسلمانان آمریکا خواست از فرصت حضور خود در آنجا به نفع اسلام و مسلمانان بهره گیرند و افزود: ایفای نقش‌های فعال و آگاهانه مسلمانان از طریق حضور در جامعه در سایه پایبندی به قوانین از امور ضروری است.

وی تأکید کرد: نخبگان مسلمان آمریکایی باید در حلقه‌های تصمیم‌گیری اجتماعی و سیاسی نفوذ داشته باشند و خود را در محیط پیرامون خود محدود نکنند و ما همیشه منتظر دیدن حضور و قدرت موثر علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شما در آمریکا و بازتاب آن در جهان هستیم.

حکیم همچنین حفظ هویت اصیل اسلامی مسلمانان در آمریکا چه برای شهروندان و چه مهاجران و ساکنان این کشور اعم از زن و مردم، کودک و پیر و جوان را ضروری خواند و گفت: عقیده ما با همزیستی و ادغام در جامعه آمریکا و شراکت با دیگران و پایبندی بیشتر بر هویت مغایرت ندارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: ذوب هویت مساوی با بی ریشه‌ای است و کسی که ریشه ندارد از دیگران احترامی نمی‌بیند، زیرا کسی که اصالت خود را حفظ کند دنباله رو کور دیگران نمی‌شود و کسی که خالق چیزی باشد، تنها مصرف کننده نخواهد بود.

حکیم افزود: اینکه شما مسلمان و متعهد به هویت اسلامی خود باشید با اینکه یک شهروند آمریکایی شایسته و کار آمد برای پیرامون خود باشید در تضاد نیست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه شیعیان به عنوان پیراون اهل بیت و اکثریت جامعه عراقی  آتش اختلاف طائفه‌ای و نژادی را که دشمنان به دنبال شعله‌ور کردن آن بودند، خاموش کردند، گفت: مغرضان در سایه آگاهی و دوراندیشی عراقی‌ها و پایبندی آنها به رویکرد اصیل اسلامی خود در ایجاد خشونت و فرقه افکنی بین مردم عراق ناکام ماندند.

وی تاکید کرد: شیعیان عراقی در دفاع از همطونان خود از هر کیش و آئینی الگویی برای جهانیان هستند. آنها برای دفاع از خاک کشورشان و مردم آن در هر جایی از موصل، الانبار، صلاح الدین و دیالی تا دیگر مناطق عراق به چنگ با تروریسم داعش رفتند.

انتهای پیام
captcha