ستارگان مشهور هالیوود و دنیای مسلمانی
کد خبر: 4150299
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

ستارگان مشهور هالیوود و دنیای مسلمانی

جمع زیادی از شخصیت‌ها و هنرمندان هالیوود به دین اسلام گرویده‌اند که اخبار زیادی هم درباره آن‌ها منتشر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، تیترهایی چون لیام نیسون به اسلام گروید، پرنسس دایانا قبل از مرگ مسلمان شد و مایکل جکسون مسلمان درگذشت، خبرهایی است که هر از گاهی در جوامع مسلمان شنیده می‌شود. اگرچه اکثر آن‌ها شایعه‌ای بیش نیستند، اما برخی از آن‌ها سهمی از حقیقت را به همراه داشته‌اند. مثلاً جرمین، برادر مایکل جکسون، اسطوره موسیقی آمریکا، پس از مرگ او در گفت‌وگویی با روزنامه نشنال اظهار کرد که معتقد است مایکل قبل از مرگ ناگهانی‌اش در سال 2009 در روند گرویدن به اسلام بود.

در حال حاضر بیش از 30 بازیگر و ستاره مسلمان در هالیوود حضور دارند که برخی از آنها برنده برترین جوایز سینمایی جهان شدند و در این گزارش داستان 9 تن از مشهورترین ستاره‌های مسلمان پایتخت سینمای جهان را ذکر می‌کنیم:

1- ماهرشالا علی

او اولین مسلمانی است که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در تاریخ نزدیک به 100 ساله اسکار، برای بازی در فیلم‌های «مهتاب» در سال 2016 و «کتاب سبز» در سال 2018 شد. او همچنین در سریال‌های محبوبی مانند «خانه پوشالی» و «کارآگاه واقعی» بازی کرده است.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

علی در اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد، در هیوارد بزرگ شد و لیسانس خود را از کالج سنت مری دریافت کرد. اولین حضور حرفه‌ای او در جشنواره شکسپیر کالیفرنیا بود. این بازیگر مدرک کارشناسی ارشد بازیگری را از دانشگاه نیویورک دریافت کرد.

علی در سال 2000 به اسلام گروید و نام خانوادگی خود را از گیلمور به علی تغییر داد. او در مصاحبه‌هایی اظهار داشت که پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در فرودگاه‌ها و بانک‌ها مورد توهین نژادی قرار گرفت.

2- ریز احمد

ریز احمد، هنرپیشه و موسیقیدان بریتانیایی، اولین مسلمانی است که برای بازی در فیلم «صدای متال» در سال 2019 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است و اصالتی پاکستانی دارد.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

احمد برای بازی در فیلم The Night Of در سال 2017 برنده جایزه امی برای بازیگر نقش اول مرد شد.

احمد به‌طور مکرر در مورد وضعیت خود به عنوان یک مسلمان ساکن یک کشور غربی صحبت می‌کند. در یک بحث در طول جشن تنوع در کالیفرنیا، او به حضار گفت: من اینجا هستم تا از شما کمک بخواهم، زیرا اکنون مسلمان بودن واقعاً ترسناک است، بسیار ترسناک.

3- دیو چپل

بازیگر، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و استندآپ کمدین آمریکایی، در سال 1991 به اسلام گروید. او در این خصوص می‌گوید: من می‌خواستم یک زندگی معناداری داشته باشم، یک زندگی معنوی، نه فقط چیزی که در دستانم باشد. همیشه احساس می‌کردم این ایده را دارم که زندگی باید معنایی داشته باشد.

چپل، 47 ساله، در یک مصاحبه تلویزیونی به یاد می‌آورد که چگونه از طریق بازدید از پیتزا فروشی محلی در 17 سالگی در واشنگتن به ایمان خود رسید و این احساسات مثبت کارکنان مسلمان بود که توجه او را به خود جلب کرد.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

او با فکر کردن به این چیزها می‌گوید: پیتزا فروشی روبروی خانه من بود و همه افرادی که در آن کار می‌کردند مسلمان بودند، من به آنجا می رفتم. من هم ذاتاً مردی کنجکاو هستم و دوست داشتم از صاحب پیتزافروشی در مورد دینش سؤال بپرسم و او هم در این زمینه خیلی مشتاق بود. من از طرز تفکری که او در این مسائل داشت، خوشم آمد.

4- رامی یوسف

رامی یک جوان آمریکایی _ مصری است که در نیوجرسی بزرگ شده است. در دهه بیست از عمر خود به عنوان یک کمدین استندآپ کار می‌کرد و یک فیلم یک ساعته برای شرکت HBO  با عنوان «احساسات» فیلمبرداری کرد که در سال 2019 منتشر شد.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

یوسف علاوه بر تحریکات نامناسبی که در کارش در معرض آن قرار می‌گیرد، همیشه به یاد می‌آورد که مسلمان متعهد بودن یعنی تعامل و گفت‌وگوی دائمی با آنچه که در پیرامون انسان رخ می‌دهد. وی تأکید می‌کند هویت دینی کاملاً متفاوت با چیزی است که در فیلم‌ها و تلویزیون ارائه می‌شود و به همین دلیل هم او بر آنچه که انجام می‎‌دهد اصرار دارد.

5- باستا رایمز

هنرمند آمریکایی هیپ هاپ بوستا رایمز که با نام تیرور اسمیت متولد شد. او مسلمانی است که بیشتر موفقیت خود را به روشی که ایمانش را با آن حفظ کرده است نسبت می‌دهد.

رایمز برای کارهای مختلف خود ۱۱ مرتبه نامزد جایزه گرمی بوده است.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

رایمز در مصاحبه‌ای با تلویزیون هالیوود در سال 2007 گفت: من سعی می‌کنم واقعاً تمام جنبه‌های ایمان را درک کنم و زندگی خود را در اسلام می‌گذرانم. فکر می‌کنم این چیزی است که مردم باید باور کنند. زندگی انسان فقط سرگرمی نیست، یک چیز عمیق‌تر ظواهری است که از آن لذب می‌بریم و پس از آن هم چیز دیگری وجود ندارد.

6- مایک تایسون

مایک تایسون، بوکسور آمریکایی، از سال 1985 تا 2005 در تورنمنت‌های بوکس شرکت کرد و با عنوان تانک انسانی به شهرت رسید چرا که یک مشت از او در ثانیه‌های اول برای پایان سریع مبارزه کافی بود. او پس از آنکه از زندان بیرون آمد نام «مالک» را برای خود برگزید و اسلام آورد.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

تایسون می‌گوید: دین بد نیست، مردم دین را بد می‌کنند.

7- آیکون

آیکون، ستاره هیپ هاپ، در بیانیه‌های مطبوعاتی در دهه 2000 گفت که او یک مسلمان مومن است. او قبل از اینکه با خانواده‌اش در ایالات متحده مستقر شوند در سنگال به دنیا آمد و بزرگ شد و در آنجا موسیقی هیپ هاپ و دنیای جنایت را کشف کرد. او زندانی شد اما از زمان خود برای کار روی ایده‌های موسیقی خود استفاده کرد.

آیکون شروع به نوشتن و ضبط موسیقی خود در یک استودیوی خانگی کرد و نوارها به شرکت سازنده راه یافتند که اولین آلبوم‌های او را منتشر کرد. این ترکیب جالبی بود و راه موفقیت با او آغاز شد.

8- جرمین جکسون

او برادر بزرگ‌تر خواننده افسانه‌ای مایکل جکسون است، خواننده و موسیقی‌دانی که مسیحی پیرو دکترین شاهدان یهوه بزرگ شد، اما پس از سفر به بحرین به اسلام گروید. او در این خصوص می‌گوید: فکر می‌کنم اگر جهان غرب واقعاً به اسلام به همان شکلی که هست نگاه کند و از پیوند دادن کلمه تروریسم با مسلمانان و اسلام دست بردارد، آن‌گاه جهان می‌تواند مکان بسیار بهتری باشد، زیرا این دین پاک‌ترین دین است.

جذب ستارگان هالیوود به اسلام

جرمین در مورد گرویدن خود به اسلام می‌گوید: مکالمه بسیار کوتاهی با گروهی از کودکان منجر به گفت‌وگوهای طولانی در مورد اسلام با علمای مسلمان شد. چیزی شبیه کودتا در تفکر من رخ داد. من تلاش ناموفقی کردم تا خود را دلداری بدهم که هیچ اتفاقی نیفتاده است. اما بعد از مسلمان شدن نتوانستم این حقیقت را پنهان کنم. اسلام در قلب من است.

9. دی جی خالد

نوازنده و بازیگر سرشناس، متولد 26 نوامبر 1975 در نیواورلئان، ایالات متحده آمریکا، که با فیلم «پسران بد برای زندگی» در سال 2020 و «فرشتگان چارلی» در سال 209 شناخته شده است. در مصاحبه‌ای با لری کینگ، خالد خود را مسلمان توصیف کرد و سپس گفت: من به دینم عمل می‌کنم و آرزو دارم که کاملاً متعهد باشم.

انتهای پیام
captcha