مخالفت شورای مسلمانان آمریکا با سخنرانی نخست وزیر هند در کنگره
کد خبر: 4146462
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

مخالفت شورای مسلمانان آمریکا با سخنرانی نخست وزیر هند در کنگره

شورای مسلمانان آمریکا لغو سخنرانی نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در کنگره این کشور خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شورای روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR) از رهبران کنگره آمریکا درخواست کرد سخنرانی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را که قرار است در ماه ژوئن به آمریکا سفر کرده و در کنگره هم سخنرانی داشته باشد لغو کنند.

رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی در سازمان شورای روابط آمریکایی - اسلامی در نامه‌ای خطاب به رهبران کنگره ایالات متحده آمریکا نوشت: سخنرانی نخست وزیر هند در کنگره این پیغام را می‌فرستد که سرکوب مسیحیان، مسلمانان، قوم دالیت‌ها، سیک‌ها و سایر آیین‌های اقلیتی هند برای کنگره آمریکا اهمیتی ندارد.

این شورا در این نامه درخواست خود را خطاب به شخصیت برجسته کنگره نظیر چاک شومر رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا، میچ مک‌کانل رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و حکیم جفریز رهبر دموکرات مجلس نمایندگان تنظیم کرده است.

مدیر امور دولتی در سازمان شورای روابط آمریکایی – اسلامی در این نامه همچنین آورده است: سیاست‌های ضد دموکراتیک نخست وزیر هند مثل سرکوب روزنامه‌نگاران منتقد دولت هند با آنچه که کنگره آمریکا می‌خواهد مطابقت ندارد. اگر جلسه مشترکی برگزار شود، ما قصد داریم از اعضا بخواهیم آن را تحریم کنند.

بزرگترین تشکل مدافع مسلمانان ایالات متحده همچنین خواستار آن شد که هند به دلیل نقض حقوق بشر مسیحیان، مسلمانان، دالیت‌ها، سیک‌ها و سایر اقلیت‌های مذهبی توسط دولت مودی، به عنوان کشوری که نگرانی‌های خاصی را ایجاد می‌کند شناخته شود.

این شورا همچنین از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست ضیافت شام برنامه‌ریزی شده با نارندرا مودی را لغو کند.

رئیس کنگره آمریکا پیش تر از نخست وزیر هند خواسته بود در تاریخ ۲۲ ژوئن در کنگره آمریکا سخنرانی کند.

وی در نامه‌ای خطاب به مودی بیان کرده بود: شما این فرصت را خواهید داشت تا چشم‌انداز آینده هند را به اشتراک بگذارید و درباره چالش‌های جهانی که هر دو کشورهای ما با آن‌ها مواجه هستند، صحبت کنید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha