محکومیت اسلام‌هراسی از سوی سازمان وکلا در آمریکا
کد خبر: 4161622
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

محکومیت اسلام‌هراسی از سوی سازمان وکلا در آمریکا

سندیکای وکلای آمریکا با صدور بیانیه‌این ضمن محکوم کردن اسلام‌هراسی در این کشور، خواستار برپایی کمپین‌هایی برای آگاهی بخشی درباره اسلام و مسلمانان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی پست، براساس گزارش وب سایت انگلیسی میدل ایست آی، بزرگترین مجموعه حقوقدانان در ایالات متحده طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن  اسلام هراسی  در آمریکا، از کنگره و سازمان ملل خواست  تا قطعنامه‌هایی را برای مقابله با فعالیت‌های ضد اسلامی تصویب کنند.

براین اساس، شورای نمایندگان سندیکای وکلای آمریکا، پیش‌نویس مصوبه‌ای را تصویب کرده که نتیجه دو روز بحث و تبادل نظر درباره مجموعه‌ای از سیاست‌ها و احکام جدید بوده و بخشی از آن هم به موضوع اسلام‌هراسی و شرایط مسلمانان در این کشور اختصاص داشته است.  

در بخشی از این مصوبه آمده است: انجمن وکلای آمریکا از دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی در ایالات متحده می‌خواهد تا اسلام هراسی را محکوم و راهبردهای جامعی را برای مبارزه با اسلام هراسی اجرا کنند.

از جمله راهبردهای پیشنهاد شده در این مصوبه، برپایی کمپین‌هایی برای آگاهی بخشی و آموزش آمریکایی‌ها در مورد اسلام و مسلمانان است. همچنین راه‌کارهای جدیدی برای گزارش حوادث و رخدادهای مربوط به اسلام هراسی و جنایات مبتنی بر نفرت‌پراکنی پیشنهاد شده است.

سندیکای وکلای آمریکا در مصوبه خود از کنگره آمریکا خواسته تا لایحه‌ای را که توسط ایلهان عمر، نماینده سابق کنگره، برای ایجاد دفتری در وزارت امور خارجه به منظور نظارت بر اسلام هراسی، ارائه شده بود، تصویب کند.

این درحالی است که سازمان‌های اسلامی در آمریکا سال‌ها است که از دولت این کشور می‌خواهند موضوع اسلام‌هراسی در این کشور را پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha