اختصاص بودجه به شهر کانادایی برای مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 4145422
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

اختصاص بودجه به شهر کانادایی برای مبارزه با اسلام‌هراسی

طرفداران جامعه مسلمان در کانادا از تلاشی با هدف مبارزه با نفرت و اسلام هراسی در یکی از شهرهای انتاریو استقبال کردند. دو سال پیش یک راننده در این شهر خانواده‌ای مسلمان را زیر گرفت و چهار نفر از آنها را کشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت انتاریو این هفته اعلام کرد که حدود 372,000 دلار (500,000 دلار کانادا) برای کمک به شهر لندن برای ایجاد یک کمپین آموزشی عمومی ضد نفرت و یک کتابخانه آنلاین سرمایه گذاری کرده است.

روز جمعه، وکیل شورای ملی مسلمانان کانادا (National Council of Canadian Muslims) این اقدام را به عنوان گامی دیگر به سوی تغییر مثبت ارزیابی کرد.

استفان براون(Stephen Brown)، مدیر عامل این گروه، در بیانیه‌ای پیشین گفت: دو سال پیش چنین شبی دیدگاه جامعه ما را در کانادا تغییر داد. ما مجبور شدیم مستقیماً با نفرت مقابله کنیم، و این یک وظیفه مداوم برای همه کانادایی‌های خوش‌نیت است. امیدواریم این تعهد نسبت به آموزش عمومی کاتالیزوری در این مسیر باشد، زیرا ما هنوز به عنوان یک کشور باید کارهای زیادی را انجام دهیم تا اسلام هراسی را بشناسیم.

چهار عضو خانواده افضل از جمله یک نوجوان 15 ساله در 6 ژوئن 2021 هنگامی که برای پیاده روی در لندن، شهری حدودا 420000 نفری کنار خیابان بودند، توسط راننده‌ای که با وانت آنها را زیر گرفت، کشته شدند.

این حمله شوک دیگری به اعضای جامعه مسلمان در سراسر کانادا بود که بسیاری از آنها هنوز درگیر حمله مرگبار سال 2017 به مسجد کبک که شش نمازگزار کشته شدند و یک چاقو کشی در مسجد دیگری در تورنتو در سال 2020 جان خود را از دست دادند، بودند.

حمله لندن باعث شد تا دولت جاستین ترودو نخست وزیر، نشستی ملی درباره اسلام‌هراسی برگزار کند و در ژانویه سال جاری، کانادا اولین نماینده ویژه خود را برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کرد.

جاش مورگان، شهردار لندن، روز پنج‌شنبه گفت که سرمایه‌گذاری‌های جدید به شهر کمک می‌کند تا احساس پذیرش همه لندنی‌ها را ارتقا بخشد.

مورگان در بیانیه‌ای گفت: ما نه تنها باید علیه نفرت صحبت کنیم، بلکه باید اقدامات قاطع و ملموس انجام دهیم - و این دقیقاً همان چیزی است که این بودجه به ما اجازه می‌دهد. با هم، فرهنگ احترام و تفاهم را ایجاد خواهیم کرد تا جایی برای نژادپرستی، عدم تحمل یا تبعیض باقی نماند.

انتهای پیام
captcha