اختصاص بودجه کانادا برای تأمین امنیت مساجد در انتاریو
کد خبر: 4139178
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

اختصاص بودجه کانادا برای تأمین امنیت مساجد در انتاریو

شورای ملی مسلمانان کانادا از دولت ایالت انتاریو برای اختصاص بودجه حفاظت از مساجد و نهادهای دینی در برابر حملات ناشی از نفرت قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت محلی ایالت انتاریو در کانادا اعلام کرده است که طی دو سال آینده کمک مالی به مبلغ 25.5 میلیون دلار کانادا (19 میلیون دلار آمریکا) برای ایمن‌سازی مؤسسات دینی و اماکن عبادی در این ایالت از جمله مساجد در برابر جنایات ناشی از نفرت ارائه کرده است.

به گفته وب‌سایت دولت انتاریو، حداکثر 10 هزار دلار کانادا(7400 دلار آمریکا) به هر مکان عبادت، اماکن فرهنگی و حقوق بشر در این ایالت اختصاص داده خواهد شد تا آنها را در برابر حوادث نفرت‌انگیز، دیوارنویسی، خرابکاری یا سایر آسیب‌ها علیه مسلمانان حفظ کند.

مایکل فورد، وزیر شهروندی و چندفرهنگی دولت انتاریو در جریان کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه گفت: هیچ‌کس در ایالت انتاریو نباید با ترس از این که آنها و عزیزانش به دلیل پیشینه دینی‌شان هدف قرار گیرند، زندگی کند.

فورد افزود: این کمک مالی جدید برای پیشگیری از نفرت و ایجاد امنیت به ساخت جوامع قوی‌تر، ایمن‌تر و فراگیرتر کمک می‌کند و محیط امنی را برای همه برای عمل به ایمان خود و بیان فرهنگ و اعتقادات خود تضمین می‌کند.

تعدادی از سیاستمداران کانادایی مانند نماینده چیرمین ویلیامز تصاویری از حضور خود در کنفرانس را به اشتراک گذاشتند و خوشحالی خود را از اقدام دولت انتاریو ابراز کردند.

ویلیامز گفت: مفتخرم که در کنار مایکل فورد هستم و او از کمک مالی جدیدی  برای کمک به حفظ امنیت جوامع دینی و فرهنگی خبر می‌دهد.

به نوبه خود، شورای ملی مسلمانان کانادا روز جمعه از طریق کانال‌های رسمی خود بیانیه‌ای صادر کرد و از دولت ایالت انتاریو کانادا به دلیل اعلام بودجه برای افزایش حفاظت از مساجد در این استان پس از قرار گرفتن در معرض تعدادی از جنایات ناشی از نفرت تشکر کرد.

بر اساس گزارش آژانس آمار دولتی کانادا، تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا بین سال‌های 2020 تا 2022 افزایش یافته است.

این گزارش نشان داد که جرایم ناشی از نفرت گزارش شده به پلیس 71 درصد افزایش یافته است و حملات ناشی از نفرت از 84 حمله در سال 2020 به 144 حمله در سال 2021 افزایش یافته است.

حمله یک فرد به یک مرکز اسلامی در شهر مارکهام، نشانه گرفتن اسلحه توسط یک فرد ناشناس به سمت یک زن مسلمان در شهر کیچنر، انتاریو، در ماه رمضان از جمله تازه‌ترین هجمه‌ها علیه مسلمانان در این ایالت بوده است.

افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال 2021 با کشته شدن 4 عضو یک خانواده در لندن، انتاریو رخ داد. پلیس در آن زمان گفت که این حمله از پیش طراحی شده و با انگیزه نفرت انجام شده است، در حالی که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا آن را تروریستی توصیف کرد.

در سال 2021، شورای ملی مادر و کودک در کانادا گزارشی را منتشر کرد که در آن 61 توصیه فهرست شده بود که شامل تدوین یک استراتژی فدرال برای مبارزه با پدیده جرایم ناشی از نفرت بود تا ضمن ارائه تعریف روشنی از اسلام‌هراسی به قربانیان این جرایم کمک مالی شود.

انتهای پیام
captcha