افزایش اسلام‌هراسی در کانادا
کد خبر: 4146377
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

افزایش اسلام‌هراسی در کانادا

براساس اعلام یک گروه حقوق بشری به رغم اینکه برخی اقدامات در جهت مقابله با اسلام‌هراسی در کانادا انجام شده است، این پدیده در این کشور درحال افزایش است.

افزایش اسلام‌هراسی در کانادا

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه تی آر تی عربی، گروه حقوق بشر «عدالت برای همه» مستقر در کانادا خاطرنشان کرد که علی‌رغم اقدامات انجام‌شده توسط مقامات، اسلام‌هراسی در این کشور در حال افزایش است.

طاها غیور، مدیر گروه حقوق بشر عدالت برای همه مستقر در تورنتو، در دومین سالگرد حمله تروریستی که منجر به کشته شدن 4 عضو یک خانواده مسلمان پاکستانی در این کشور شد، گفت: دولت فدرال و دولت‌های ایالتی اقدامات ملموسی را برای بهبود سطح گفتمان در کانادا و افزایش آگاهی نسبت به موضوع اسلام‌هراسی انجام داده‌اند.

وی گفت: در برخی از شهرها مبارزه با اسلام‌هراسی را به عنوان یک اقدام راهبردی اولویت‌دار مد نظر قرار داده‌اند و حتی قوانین ضد آزار و اذیت مبتنی بر اسلام‌هراسی در خیابان‌ها را اتخاذ کرده‌اند، اما با وجود این، در ماه‌ رمضان سال جاری، افزایش قابل توجهی را در خصوص حملات به مساجد به ویژه در مونترال شاهد بوده‌ایم.

غیور تأکید کرد که این حوادث نشان می‌دهد که پدیده اسلام‌هراسی در کانادا در حال افزایش است و وضعیت بدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای امن برای مسلمانان تنها با حضور بهتر مسلمانان در سطح جامعه محقق می‌شود، افزود: ما می‌خواهیم شاهد حضور بهتر مسلمانان در دولت‌های محلی در کانادا باشیم.

مدیر گروه حقوق بشر عدالت برای همه خاطرنشان کرد: مسلمانان در حکومت‌های محلی، از جمله شهرهایی که جمعیت مسلمان دارند، کمتر حضور دارند. به همین دلیل باید قانونی وضع شود که به همه دولت‌های محلی اجازه دهد مبارزه با اسلام‌هراسی را در اولویت قرار دهند.

در سالگرد کشته شدن خانواده مسلمان پاکستانی در کانادا، مراسمی در محل این حمله تروریستی در اونتاریو برگزار شد.

انتهای پیام
captcha