تشکل قرآنی و معارفی افغانستانی‌های مقیم شهر کمالشهر راه‌اندازی شد + عکس
کد خبر: 4162416
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

تشکل قرآنی و معارفی افغانستانی‌های مقیم شهر کمالشهر راه‌اندازی شد + عکس

تشکل قرآنی، معارفی و آموزشی ویژه مسلمانان افغانستانی مقیم شهر کمالشهر کرج، امروز، 23 مردادماه طی آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی، امام جمعه کمالشهر و جمعی از اساتید حوزوی و فعالان مذهبی راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، تشکل قرآنی، معارفی و آموزشی ویژه مسلمانان افغانستانی مقیم شهر کمالشهر کرج، امروز، 23 مردادماه طی آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی، امام جمعه کمالشهر و جمعی از اساتید حوزوی و فعالان مذهبی راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام وثوقی در این آیین به تبیین اندیشه مسلمانان توحیدی در عصر بیداری و احیای تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: مساجد و تشکل‌های مردم‌پایه در بحث فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و مهارت‌افزایی راهبردی به‌عنوان یکی از ارکان مهم در عرصه گسترش تبلیغ دین و تبیین مبانی و آموزه‌های اسلامی است.

وی راه‌اندازی این تشکل‌ قرآنی و معارفی را کاری ارزنده و شایسته تقدیر دانست و افزود: تشکل‌های مردم‌پایه در راستای برگزاری مجالس مذهبی و روضه‌های خانگی با محوریت قرآن و عترت، برپایی مراسم پاسداشت یاد شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم و همچنین آموزش مهارت‌افزایی حرفه‌ای و هنری به‌منظور راه‌اندازی مشاغل خانگی و کارآفرینی اقتصادزا به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی برای رشد، تقویت روحیه امیدافزایی و تعالی فرهنگی و اجتماعی به‌شمار می‌آیند.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به اینکه هر فعالیت فرهنگی و اجتماعی نیاز به برنامه‌‌ریزی کارآمد و چشم‌انداز راهبردی دارد، بیان کرد: تشکیل جلسات هفتگی در ستاد مصلای جمعه، مساجد و منازل اعضای تشکل‌ قرآنی، معارفی و آموزشی افغانستانی‌های مقیم شهر کمالشهر برای ایمن ماندن نوجوانان و جوانان دختر و پسر و خانواده‌های آنها از دام شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام باید با حضور کارشناسان دینی حوزه‌های علمیه با موضوع جهاد تبیین و تعلیم آموزه‌های اسلامی و قرآنی برگزار شود و این مسیر نیاز به یک‌ نقشه و تدوین تقویم سالانه دارد.

در این جلسه که با حضور جمعی از اساتید حوزوی و مربی‌های فرهنگی و هنری و دانشجویان دانشگاهی و فعالان تشکل‌های مذهبی مسلمانان افغانستانی مقیم شهر کمالشهر کرج همراه بود به ارائه گزارش فعالیت‌ها و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

یادآور می‌شود، در پایان از حامد فکوری و هاجر محمدی از خبرنگاران افتخاری خبرگزاری ایکنا به‌عنوان رسانه فعال در زمینه ترویج معارف قرآنی و اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی مساجد از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی تجلیل شد‌.

حامد فکوری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha