نفرات برتر قرآنی مناطق ۳ و ۴ مسابقات اوقاف بوشهر معرفی شدند + عکس
کد خبر: 4155261
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

نفرات برتر قرآنی مناطق ۳ و ۴ مسابقات اوقاف بوشهر معرفی شدند + عکس

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مناطق دشتی، تنگستان، بوشهر و دشتستان به‌عنوان منطقه‌های سوم و چهارم به کار خود پایان داد و برگزیدگان این شهرستان‌ها برای حضور در مرحله استانی معرفی شدند.

آزمون آوایی منطقه ۳ مسابقات قرآنی اوقاف

علی‌اکبر مداح، رئیس اداره امور‌قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در گفت‌و‌گو‌ با ایکنا از بوشهر اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اوایل تیرماه در حدود ۱۳۰ شهر کشور آغاز شده و تا پایان این ماه در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت. در این مرحله هر کدام از ۱۳۰ شهرستانی که اقدام به برپایی مسابقات کرده‌اند، میزبان شرکت‌کنندگان چند شهر اطراف خود هستند. 

وی افزود: این مرحله از مسابقات در استان بوشهر در چهار منطقه شهرستانی آغاز شده و ۲۳ تیرماه در منطقه دشتی، تنگستان و بوشهر و منطقه دشتستان به‌کار خود پایان داد.

مداح ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده در استان بوشهر مجموعاً حدود ۵۶۱ نفر در بخش آوایی و یک‌هزار و ۱۲۳ نفر در بخش معارفی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، شامل آقایان و بانوان برای حضور در رقابت‌های چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تارنمای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نام‌نویسی و ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم هر رشته که حد نصاب امتیازات لازم را کسب کرده‌اند می‌توانند پنجشنبه ۲۶ مردادماه، راس ساعت ۷ صبح، ویژه مرحله استانی در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهر بوشهر جهت شرکت در رقابت‌های بخش آوایی حضور یابند.

رئیس اداره امور‌قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این مطلب که ثبت‌نام کنندگان در بخش رشته‌های آوایی و معارفی شامل ۸۸۰ نفر خانم و ۷۰۴ نفر آقا است، یادآور شد: رقابت‌های بخش معارفی ۱۲ مردادماه، همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های آزمونی شهرستان‌‌های استان بوشهر انجام می‌شود.

پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در دشتستان

مداح گفت: سرانجام نتایج رقابت‌های چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف دشتستان به‌عنوان منطقه چهارم، در مرحله شهرستانی توسط نماینده هیئت داوران قرائت شد و سیدعباس حسینی در رشته حفظ کل قرآن و ایمان شیخ در رشته حفظ ۲۰ جزء به‌ترتیب حائز رتبه اول در مسابقات منطقه ۴ شامل شهرها و روستاهای شهرستان دشتستان شدند.

وی افزود: رباب حسینی و زهره باباعلی حقیقی در رشته حفظ ۲۰ جزء به‌عنوان مقام اول و دوم این رشته قرآنی انتخاب و به مرحله استانی راه یافتند. همچنین محمد عرب و داود بهاری‌پور در رشته حفظ ۱۰ جزء بخش آقایان به ترتیب مقام اول و دوم موفق به کسب جواز حضور در مرحله استانی شدند. زینب حسینی، حکیمه براهیمی و آمنه آویش در رشته حفظ ۱۰ جزء بخش بانوان نیز به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این رشته را کسب کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثریا مختاری در رشته حفظ ۵ جزء حائز رتبه نخست در منطقه دشتستان شد، گفت: جاوید کیهانی‌پور و علیرضا شهنه‌پور برازجانی به‌عنوان نفرات اول و دوم در رشته قرائت تحقیق انتخاب شدند. همچنین رتبه‌های اول تا سوم در رشته قرائت ترتیل به‌ترتیب به راضیه جریده، مریم بازیار‌ حقیقی و اسماء نوشادی تعلق گرفت.

وی گفت: مهدی احمدی در رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی در دشتستان حائز رتبه برتر این دوره از مسابقات قرآنی اوقاف شد.

نتایج آزمون آوایی منطقه ۳ مسابقات قرآنی اوقاف

رئیس اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، با اعلام نظر پایانی رأی هیئت داوران ویژه منطقه سوم مسابقات مرحله شهرستانی در آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) شهر بوشهر، اظهار کرد: میلاد میگلی و علی امیری به‌ترتیب به‌عنوان مقام اول و دوم در رشته حفظ کل قرآن انتخاب شدند. مریم کرمی و نجمه مزارعی نیز در رشته حفظ کل قرآن بخش بانوان به رتبه‌های اول و دوم این دوره از مسابقات قرآنی منطقه ۳ اوقاف دست یافتند.

وی با اشاره به این مطلب که فعالان قرآنی رشته‌های آوایی شهرستان‌‌های دشتی، بوشهر و تنگستان در حوزه آزمونی منطقه ۳ استان بوشهر با هم به رقابت پرداختند، افزود: محمدمهدی بحرانی و محمد شادور به‌ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم در رشته حفظ ۲۰ جزء شدند. همچنین رتبه برتر در رشته حفظ ۲۰ جزء بخش بانوان نیز به فاطمه جعفری رسید و سیدجواد حسینی با کسب مقام نخست در رشته حفظ ۱۰ جزء به مرحله استانی راه پیدا کرد‌.

مداح ادامه داد: رتبه‌های اول تا سوم در رشته قرائت تحقیق به‌ترتیب به محمد جماله، سیدمجدالدین ابطحی و سیدطاها حسینی رسید. صادق غریبی خورموجی، حامد یوسفی و مجید دریایی نیز حائز مقام اول تا سوم در رشته قرائت ترتیل شدند.

وی با بیان اینکه سمیه سادات بحرانی، سکینه شهابی و الهه اعتمادی‌نژاد با کسب رتبه‌های اول تا سوم موفق به راهیابی به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف شدند، بیان کرد: سمیه احمدی در رشته دعاخوانی بخش بانوان و سیف‌الله زحمتکش در رشته دعاخوانی بخش آقایان توانستند رتبه نخست این رشته را کسب کنند.

دبیر برگزاری چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان بوشهر گفت: سیدایمان ابطحی، سیدحامد ابطحی و محمدطاها محمدی به‌ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم این رشته در مرحله شهرستانی منطقه ۳ شدند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha