منع اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3883169
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

منع اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی گفت: به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان ممنوع شد.

منع اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضویحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: طبق ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه لزومی به بستن فضاهای باز و غیر مسقف مانند صحن‌ها و فضای اطراف بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان نیست.

وی اضافه کرد: این ابلاغیه‌ها براساس مصوبات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی و پروتکل‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل، تنظیم و به بقاع متبرکه امامزادگان استان ارسال شده است.

معاون اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: بستن فضاهای مسقف بقاع متبرکه مانند تربت‌خانه‌ها، شبستان‌ها و سالن‌های اطراف آن تنها در صورت هماهنگی با فرمانداری و مراکز بهداشت هر شهرستان و طبق تصمیم آن‌ها انجام خواهد شد.

ایزدی با اشاره به اینکه حضور خادمان بقاع متبرکه نیز در این ایام به حداقل خواهد رسید، گفت: خادمان بالای ۵۰ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و ریوی و خادمانی که علایم بیماری کرونا را دارند در این شرایط از خدمت معاف خواهند بود.

وی اضافه کرد: نکات مربوط به اقدامات پیشگیرانه از کرونا به تمام خادمان بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان خراسان رضوی از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها آموزش داده می‌شود.

معاون اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: از آنجا که شرایط بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی از جهت ظرفیت و زائرانی که برای زیارت به این اماکن می‌آیند با یکدیگر متفاوت است؛ لذا تصمیم شورای تأمین شهرستان برای اعمال هرگونه اقدام پیشگیرانه در آن بقاع ملاک عمل خواهد بود.

ایزدی ابراز کرد: در این راستا، اخیراً شورای تأمین شهرستان نیشابور رفت‌وآمد به برخی از بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این شهرستان را ممنوع کرده است، اما این مصوبه شامل همه بقاع متبرکه در استان نمی‌شود. در حال حاضر خادمان بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی موظف هستند همه نکات بهداشتی و ایمنی در راستای پیشگیری از کرونا را کامل رعایت کنند، اما نمی‌توان فضای باز بقاع متبرکه و فضاهای غیرمسقف آن را بر روی مردم بست، زیرا آنان نیاز به رسیدن به آرامش در اماکن مذهبی دارند.

معاون اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: در هر صورت هم‌اینک فضای باز و غیرمسقف همه بقاع متبرکه امامزادگان در استان برای تردد زائران باز است، اما در این ایام، اجتماعات مذهبی در بقاع برگزار نمی‌شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام
captcha