تمسخر سخنان اوباما درباره حقوق مسلمانان از سوی وزیر هندی
کد خبر: 4150539
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

تمسخر سخنان اوباما درباره حقوق مسلمانان از سوی وزیر هندی

وزیر دارایی دولت هند سخنان باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره حقوق اقلیت مسلمان هند را به سخره گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا را به سخره گرفت که در آن گفته بود دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند باید از حقوق اقلیت مسلمان محافظت کند. این وزیر هندی در عین حال اوباما را به ریاکاری متهم کرد.

در جریان سفر رسمی مودی به ایالات متحده در هفته گذشته، اوباما به سی ان ان گفت که موضوع حفاظت از اقلیت مسلمان کشور هند که اکثریت آن هندو هستند، شایسته است در دیدار مودی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مورد توجه قرار گیرد.

وزیر دارایی هند تأکید کرد از اینکه اوباما این اظهارات را در حالی بیان کرده است که مودی با هدف تقویت روابط به ایالات متحده سفر می‌کرد، شوکه شده است.

این وزیر هندی در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: اوباما درحالی در مورد مسلمانان هند اظهار نظر می‌کرد که در زمان ریاست جمهوری خودش کشورهای دارای اکثریت مسلمان مثل سوریه را بمباران می‌کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به رفتار دولت ملی گرای مودی با مسلمانان و دیگر اقلیت‌های مذهبی در هند ابراز نگرانی کرده است. این درحالی است که دولت هند مدعی است که با همه شهروندان یکسان  رفتار می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی پیرامون همین موضوع گفت که در جریان گفت‌وگوهایش با مودی در کاخ سفید درباره حقوق بشر و سایر ارزش‌های دموکراتیک صحبت کرده است.

مودی نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی با بایدن، وجود هرگونه تبعیض علیه اقلیت‌ها را رد کرد.

سازمان‌های حقوق بشری مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل، حزب حاکم مودی را متهم کرده‌اند که سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان را که ۱۴ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند، نادیده می‌گیرد و گاهی اوقات آنها را تشویق می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha