مودی در مسجد تاریخی مصر؛ نمایی از استانداردهای دوگانه هند + فیلم
کد خبر: 4150432
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

مودی در مسجد تاریخی مصر؛ نمایی از استانداردهای دوگانه هند + فیلم

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که به مصر سفر کرده است، به همراه دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر از مسجد تاریخ الحاکم بامرالله بازدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که این روزها در مصر به سر می‌برد، به همراه مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر، از مسجد تاریخی حاکم بامرالله بازدید کرد.

رسانه‌های مصری تصریح کرده‌اند: نخست‌وزیر هند در بازدید از این مسجد و کتیبه‌های موجود بر روی دیوارها و ابواب ورودی دیدن و هنر بکار رفته در آن را تحسین کرد.

این بازدید در حالی صورت می‌گیرد که مسلمانان هند با فشارهای بی‌سابقه‌ای از سوی دولت نارندرا مودی مواجه هستند. بسیاری این فشارها را از زمان استقلال هند تاکنون بی‌سابقه می‌دانند. مودی خود در زمان بروز ناآرامی‌های گسترده در ایالت گجرات هند در دهه نود میلادی که منجر به تخریب مسجد تاریخی بابری و قتل صدها مسلمان شد، در مقام مدافع هندوهای افراطی ظاهر شد به شکلی که حتی آمریکا ورود وی به این کشور را برای سال‌ها به دلیل نقش وی در نقض حقوق مسلمانان ممنوع اعلام کرد.

از دوره قدرت گرفتن حزب بهاراتیا جانتا مسلمانان هند با فشارهای بی‌سابقه و تهدید به قتل و کشتار مواجه شده‌اند. در برخی از ایالات هند، حجاب اسلامی در مراکز آموزشی ممنوع شده و تعداد زیادی از مسلمانان نیز با خطر اخراج از هند مواجه هستند، چرا که حزب حاکم آنها را هندی نمی‌داند و مدعی است آنها مهاجران بنگلادشی هستند.

مسجد الحاکم بامرالله در دوره حکمرانی فاطمیان بر مصر ساخته‌ شده و قدمت آن به قرن پنجم هجری می‌رسد.

 

انتهای پیام
captcha