آغاز رسمی آتش‌بس دو ماهه در یمن/ استقبال سازمان همکاری اسلامی
کد خبر: 4046168
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

آغاز رسمی آتش‌بس دو ماهه در یمن/ استقبال سازمان همکاری اسلامی

آتش‌بس اعلامی از سوی سازمان ملل متحد در یمن ساعت 19 امروز شنبه، 13 فروردین‌ماه، به وقت محلی به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، «هانس گراندبرگ»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش‌بس در یمن از ساعت 19 امروز به وقت محلی بین طرف‌های درگیر و به پیشنهاد سازمان ملل برای اجرایی شد و به مدت دو ماه ادامه خواهد شد.

وی گفت: براساس این آتش‌بس تمامی عملیات‌های نظامی هوایی، زمینی و دریایی متوقف خواهد شد.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن تأکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش‌بس، از جمله مفاد اقدامات بشردوستانه آن بستگی دارد.

بر اساس این بیانیه، از جمله بندهای این آتش‌بس تسهیل ورود 18 کشتی حامل سوخت به بندر حدیده و اجازه دو پرواز به و از فرودگاه صنعا در هفته است.

همچنین، این آتش‌بس که با خوشبینی محتاط یمنی‌ها و استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شده، پس از مدت دو ماه با توافق طرفین قابل تمدید است.

در همین راستا، سازمان همکاری اسلامی ضمن تمجید از تلاش‌های سازمان ملل و نماینده ویژه آن در امور یمن برای اجرای آتش‌بس، ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس از دردهای انسانی مردم یمن کاسته و شرایط مناسبی را برای طرف‌های یمنی فراهم کند تا از تشدید تنش بکاهند و به یک راه‌حل سیاسی جامع برای این مناقشه دست یابند که به صلح، امنیت و ثبات در یمن و منطقه منجر شود.

انتهای پیام
captcha