مقابله عربستان و عراق با شرکت‌های جعلی فعال در امور حج
کد خبر: 4212601
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

مقابله عربستان و عراق با شرکت‌های جعلی فعال در امور حج

عربستان سعودی و عراق با هشدار درباره فعالیت‌های شرکت‌های جعلی فعال در زمینه حج، از پایان دادن به فعالیت 25 شرکت جعلی و غیر قانونی خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، عربستان سعودی و عراق با همکاری یکدیگر از پایان دادن به فعالیت بیش از 25 شرکت جعلی و صوری خبر دادند که در زمینه تبلیغ تجاری حج با قیمت‌های فریبنده فعالیت می‌کردند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد بیش از 25 شرکت جعلی فعال در زمینه بازاریابی و تجارت با حج را توقیف کرده است.

این وزارتخانه تأکید کرد هیچ سهمیه حجی جز با صدور روادید توسط مقامات مربوطه در این کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، با همکاری مقامات عراقی، بیش از 25 شرکت جعلی فعال در زمینه خرید و فروش فیش حج را توقیف کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان با هشدار در خصوص شرکت‌های حج جعلی و صوری، تأکید کرد: تمام سهمیه‌های حج با هماهنگی مقامات مربوطه در عربستان و با هماهنگی کشورها از طریق دفاتر امور حج یا از طریق سایت «مناسک حج» برای کشورهایی که دفاتر رسمی خصوصی ندارند؛ انجام می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان افزود: تبلیغات شرکت‌ها و حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی را که ادعا می‌کنند حج را با قیمت‌های مناسب سازماندهی می‌کنند، با دقت رصد می‌کند و خواستار هوشیاری شهروندان در برخورد با چنین شرکت‌هایی شده است.

وزارت حج و عمره سعودی در ادامه از مقامات عراقی برای دستگیری کلاهبرداران تشکر کرد و افزود: روادیدهای عمره، گردشگری، کار، ملاقات خانوادگی، ترانزیت  و سایر روادیدها‌، واجد شرایط انجام حج واجب نیستند.

انتهای پیام
captcha