انگشت حزب‌الله در چشم اسرائیل؛ نگرانی رژیم صهیونیستی از توان پدافند هوایی مقاومت
کد خبر: 4034787
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

انگشت حزب‌الله در چشم اسرائیل؛ نگرانی رژیم صهیونیستی از توان پدافند هوایی مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به توان پدافند هوایی حزب الله لبنان، نسبت به تغییر در روند معادلات در عرصه لبنان هشدار داد. به گفته مقامات این رژیم، این توان دفاعی، مانع از مانور هواپیماهای جنگی و بدون سرنشین صهیونیست‌ها در آسمان لبنان می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الاخبار، اسرائیل نسبت به تغییر روند در معادلات عرصه لبنان هشدار داده است.

به گفته مقامات این رژیم این توان، بار سنگین و خطرات ناخوشایندی را بر  نیروی هوایی اسرائیل تحمیل می‌کند و از مانور آزادانه هواپیماهای این رژیم در آسمان لبنان جلوگیری خواهد کرد.

بخش عملیات ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله اخیراً علائم زیادی ارسال کرده که در آن‌ها عملاً تغییر معادله‌ای را که دبیرکل حزب‌الله، سیدحسن نصرالله اعلام کرده بود، تأیید کرده است.
وب‌سایت عبری «والا» به نقل از منابع بخش عملیات این ستاد گزارش داد که حزب‌الله اخیراً سیستم‌های پدافند هوایی را که از طریق سوریه در سال‌های اخیر به دست آورده بود، عمداً رونمایی کرده است. این یک افشاگری است که بر اساس استانداردهای نظامی از طریق عملکرد این سامانه‌ها به شکلی آشکار و علنی و بدون پنهان‌کاری بیان می‌شود که باعث نگرانی دشمن می‌شود.
در این زمینه، بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی شاهد «تشدید» رویکرد حزب‌الله در میدان است که منبع نگرانی فوری است و رژیم اسرائیل را مجبور می‌کند تا برای دفع آن تلاش و سعی نماید از هرگونه اراده برای فعال کردن این نوع تجهیزات جلوگیری کند. 
بر اساس این گزارش اسرائیلی با عنوان قابل توجه: «انگشت در چشم اسرائیل»، تأیید می‌شود که حزب‌الله موفق به دستیابی به سامانه‌های پدافند هوایی تحت حمایت سوریه و ایران، از جمله SA-8 و SA-17 ساخت روسیه شده است؛ سامانه‌های پدافند هوایی، از جمله سامانه‌هایی که فعالیت نیروی هوایی اسرائیل در لبنان را تهدید و مختل می‌کنند و هدفشان سرنگونی هواپیماهای دشمن است. بر اساس همین گزارش، تخمین زده می‌شود که عوامل حزب‌الله آموزش‌های عملی سیستم‌های پدافند هوایی در داخل خاک سوریه را پشت سر گذاشته‌اند.

 در این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل و وزارت جنگ آن برای مقابله با تغییرات در عرصه لبنان از طریق توسعه فناوری و الگوهای کاری نوآورانه تلاش می‌کند تا برتری نیروی هوایی را حفظ کنند و برای احتمال رودررویی با حزب‌الله آماده شوند.
 مقامات امنیتی اسرائیل اخیراً تأکید کرده‌اند که ارتش اسرائیل از آزادی عمل خود در آسمان لبنان برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با تهدیدات، از جمله پروژه دقت موشکی که با وجود تلاش‌های اسرائیل متوقف نشده است، دست نخواهد کشید.
بدون شک افشای متغیرهای مهم استراتژیک مربوط به رشد ظرفیت حزب‌الله به سطوح جدید، این حزب را به موفقیت عملیاتی فوری نزدیک‌تر می‌کند و باعث نگرانی روزافزون صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام
captcha