نیروی زمینی حزب‌الله برای اشغال مراکز نظامی اسرائیل آماده می‌شود
کد خبر: 4145287
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
کارشناس صهیونیست:

نیروی زمینی حزب‌الله برای اشغال مراکز نظامی اسرائیل آماده می‌شود

تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار صهیونیست در اظهاراتی گفت: حزب‌الله لبنان نیروی زمینی قدرتمندی دارد که برای اشغال مراکز نظامی و شهرک‌های اسرائیل و ربودن شهرک‌نشینان و نظامیان برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، رسانه‌های عبری اذعان کردند که مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) دارای نیروی زمینی قدرتمندی است که احتمالاً برای اشغال الجلیل در حال آموزش هستند.

یونی بن مناخیم، تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار صهیونیست نیز در سخنانی گفت: حزب الله علاوه بر زرادخانه عظیم موشکی، نیروی زمینی قدرتمندی در اختیار دارد که برای اشغال «الجلیل» آموزش می‌بینند و این نیروی زمینی «یگان رضوان» نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: «یگان رضوان» شامل حدود ۱۱ گردان است که واحدهای ویژه‌ای هستند که برای اشغال مراکز نظامی و شهرک‌های اسرائیل و ربودن شهرک‌نشینان و نظامیان برنامه‌ریزی می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین گفت که حزب الله اخیراً مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی را با مستقر کردن اعضای «یگان رضوان» تقویت کرده است.

نگاهی به مطالعات و ارزیابی‌های محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و همچنین اظهارات سران سیاسی و نظامی این رژیم درباره سناریوهای تقابل نظامی با مقاومت لبنان، مشخص می‌کند که بعد از جنگ جولای 2006 ، در کنار قدرت موشکی و پهپادی حزب‌الله، یگان ویژه این حزب متشکل از رزمندگان زبده و متخصص، از اصلی‌ترین چالش‌ها و منبع نگرانی‌های صهیونیست‌ها در هر جنگ احتمالی آینده به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha