فرانسه شریک واقعی جرایم غیرانسانی علیه مردم یمن است
کد خبر: 4021103
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
نهادهای حقوق بشری بین‌المللی:

فرانسه شریک واقعی جرایم غیرانسانی علیه مردم یمن است

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی تأکید کردند که فرانسه با اصرار خود برای فروش سلاح‌هایی به امارات که از آن در جنگ علیه یمن استفاده می‌شود در ارتکاب جرایم غیرانسانی علیه مردم یمن شریک است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سازمان‌های غیردولتی از فرانسه خواستند که در روابط خود با امارات این حقیقت را در نظر بگیرد که امارات همواره از سلاح‌های فرانسوی در جنایات خود علیه مردم یمن و نقض تعهدات بین‌المللی استفاده می‌کند.
این سازمان‌ها در گزارشی با عنوان «فروش تسلیحات، فرانسه و امارات در جنایاتی که در یمن رخ می‌دهد، شریک هستند»، اعلام کردند که در چارچوب پیمان تجارت تسلیحاتی سازمان ملل، فرانسه متعهد شده است که از هرگونه فروش یا صادرات اسلحه، زمانی که متوجه شود ممکن است از آن برای ارتکاب نقض حقوق بشر استفاده شود، اجتناب کند.

این گزارش می‌افزاید که مقامات امارات مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم برای برخی از جدی‌ترین تخلفات در درگیری یمن، به ویژه شکنجه و ناپدید شدن اجباری و حمله به بیمارستان‌ها و مدارس را برعهده دارد که توسط گروه‌های مورد حمایت آنها انجام می‌شود.

در این گزارش، امارات عربی متحده هم‌پیمان استراتژیک فرانسه و دیکتاتوری توصیف شده که هر صدای مخالف را با خطر زندان و شکنجه مواجه می‌‌کند و در این خصوص احکام علیه 69 فعال حقوق بشر در سال 2013 پس از محکومیت محاکمه ناعادلانه را یادآور شد.

امارات متحده عربی با سفارش‌هایی به ارزش 4.7 میلیارد یورو، پنجمین واردکننده بزرگ صنایع نظامی فرانسه بین سال‌های 2011 تا 2020 بوده است.

امارات و فرانسه در ابتدای دسامبر(اویل آذر ماه) توافقنامه‌ای را برای خرید هواپیمای جنگی ابوظبی 80 رافال و موشک‌های کروز (هوا به هوا) ساخت فرانسه در قراردادی به ارزش 17 میلیارد یورو امضا کردند.

انتهای پیام
captcha