خانواده‌های شهدای یمن: در مسیر قرآنی دفاع از عزت ثابت‌قدم می‌مانیم
کد خبر: 4022105
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

خانواده‌های شهدای یمن: در مسیر قرآنی دفاع از عزت ثابت‌قدم می‌مانیم

بانوان عضو خانواده‌های شهدا در صنعاء تأکید کردند که ملت یمن در مسیر قرآنی دفاع از وطن و عزت و شرافت ثابت قدم می‌ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در بحبوحه حملات بی‌امان ائتلاف آمریکایی-سعودی به یمن که خواب را از چشم شهروندان این کشور ربوده و در حالی که تنگی حلقه محاصره متجاوزان علیه یمن معیشت مردم این کشور را تنگ کرده است، بانوان خانواده‌های شهید در صنعاء از بین مادران، دختران، خواهران و همسران شهدا به مناسبت یادبود روز شهید، جشنی بی‌نظیر را برپا کردند.

زنان صنعاء کاروان جدیدی را از کمک‌های خود برای رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های جنگ با متجاوزان ائتلاف سعودی تدارک دیده‌اند.

محتویات این کاروان از مواد غذایی تا لباس‌های زمستانی است که با تصاویری از شهدای صنعا تزئین شده است و جلوی کاروان را هم مادران شهدا با عکس‌های پسران خود پر کردند.
در حاشیه این مراسم مادران شهید با تأکید بر اینکه همچنان فرزندان و مردان خود را به جبهه جنگ مبارزه با متجاوزان و اشغالگران می‌فرستند، گفتند که در پی کاروان‌های قهرمانان رزمنده، کاروان‌های کمک‌های مردمی  به جبهه‌ها سرازیر می‌شوند.

این خانواده‌های شهدا در حالی که اطراف کاروان ایستاده بودند شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود، پیروزی متعلق به اسلام است، الله اکبر و لبیک یا شهید سر دادند.

مادر شهید عمار حمیدالدین که از شرکت‌کنندگان در برنامه کاروان کمک‌ها به جبهه است، می‌گوید: ما به دشمن می‌گوییم افتخار می‌کنیم که شهید داریم. من خودم از اینکه می‌بینم مادرانی هستند که دو شهید یا سه شهید در راه دفاع از کشورشان تقدیم کرده‌اند و من هنوز یک شهید بیش‌تر نداشته‌ام، غمگین می‌شوم.

او تأکید کرد: ما برای رضای خدا و برای عزت و شرافت خود و کشورمان همه حاضریم شهید شویم.

مریم که فرزند شهید محمد حجر است طی سخنانی در این مراسم گفت: پدرم با تو و همه شهدا عهد می‌بندیم که در راه شما و در مسیر قرآن باقی خواهیم ماند و بر سر مستکبران فریاد می‌زنیم.

او گفت: ما معنای همه جانفشانی‌های ملت خود در برابر دشمن را می‌دانیم آنها برای دفاع از وطن و حفظ عزت ملت ایثار کردند.

انتهای پیام
captcha