افزایش اقتدار ایران با مشارکت گسترده در انتخابات / به جای تخریب، برنامه ارائه دهیم
کد خبر: 3974645
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / ۱۵

افزایش اقتدار ایران با مشارکت گسترده در انتخابات / به جای تخریب، برنامه ارائه دهیم

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر با تأکید بر اینکه مردم باید برای آینده خود ارزش قائل بوده و برای تعیین سرنوشتشان حضور داشته باشند، یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی را مردم توصیف کرد و گفت: وقتی مردم پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند، در حقیقت قدرت کشور خود را افزایش می‌دهند.

محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به انتخابات پیش رو، اهمیت حضور در انتخابات را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات یک روز است اما اثرات آن تا سال‌ها باقی می‌ماند لذا برای درک اهمیت حضور در انتخابات کافی است به همین جمله معظم‌له دقت داشته باشیم و برای آینده خود و کشورمان ارزش قائل باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید برای آینده خودشان ارزش قائل بوده و برای تعیین سرنوشتشان حضور داشته باشند، یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی را مردم توصیف کرد و گفت: وقتی مردم پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند، در حقیقت قدرت کشور خود را افزایش می‌دهند یعنی هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود، قدرت ایران اسلامی هم بیشتر می‌شود و این افزایش قدرت هم می‌تواند در زمینه امنیت، اقتصاد، دیپلماسی و غیره شود.


بیشتر بخوانید:


مشاور فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه مشارکت گسترده در انتخابات قدرت چانه‌زنی ایران را در دنیا افزایش داده و اقتدار نظام را در پی دارد، گفت: مسلماً وقتی که دنیا می‌بیند ملت ایران در تعیین سرنوشت خود حساس بوده و حضور گسترده‌ای در انتخابات خود دارند، متوجه می‌شوند که با یک ملت مقتدر روبه‌رو هستند که بر سر تعیین سرنوشت خویش با کسی معامله‌ای نمی‌کنند.

وی به مشارکت 75 درصدی مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره کرد و گفت: این حضور گسترده مردم سوریه در انتخابات در حقیقت یک قدرت به دولت و نظام این کشور می‌دهد و از این به بعد قطعاً شاهد تغییر وضعیت سوریه در دنیا خواهیم بود.

صحت در ادامه به اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باید در انتخابات همواره بدان توجه داشته باشیم، رعایت اخلاق در رقابت‌هاست. باید بدانیم که این رقابت‌ها تمام می‌شود اما عملکرد ما در رقابت‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر بر ضرورت پرهیز از تخریب کاندیداها تأکید کرد و افزود: در رقابت‌های انتخاباتی نباید هیچ تخریبی علیه کاندیداها صورت گیرد بلکه هر کدام از کاندیداها باید خود و برنامه‌هایشان را معرفی کنند و مردم هم بر اساس برنامه‌های هر کاندید به آن‌ها رأی دهند.

وی با بیان اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم که قوانین آن برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم است، گفت: خداوند در قرآن کریم همواره انسان‌ها را به رعایت اخلاق و حسن خلق سفارش کرده است و برای این مسئله هم همواره تأکید کرده است که مؤمنان با یکدیگر برادرند.

صحت حفظ اصول اخلاقی را لازمه حفظ وحدت و انسجام جامعه دانست و افزود: اصول اخلاقی به خصوص در هنگام رقابت‌ها باید به اوج خود برسد چرا که ما مسلمان و پیرو پیامبری هستیم که خداوند از او به عنوان رحمةللعالمین یاد کرده است بنابراین رقابت‌ها در انتخابات ما هم باید با رقابت در انتخابات سایر کشورها متفاوت باشد و کاندیداها همواره به رعایت اصول اخلاقی پایبند باشند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر همچنین با اشاره به وضعیت تأیید صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان در تصمیم‌گیری تأیید یا رد صلاحیت‌ها تنها مر قانون را انجام داده است و به این مسئله کاری نداشته است که هر کسی دارای چه جایگاهی بوده است.

وی با یادآوری اینکه اصولاً کار شورای نگهبان هم اجرای قانون است، افزود: قطعاً اجرای تمام قوانین از سوی تمام ارگان‌ها و نهادها هم موجب تقویت نظام شده و هم افزایش امید در میان مردم را در پی خواهد داشت زیرا مردم مشاهده خواهند کرد که یکی از ارکان اصلی نظام کاری به مصلحت اینکه هر فرد چه جایگاهی قبلاً در نظام داشته است، ندارد و تنها قانون را اجرا می‌کند و همه هم در برابر قانون یکسان هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha