شنیده شدن صدای انفجار در «قطیف» عربستان/ هشدار سفارت آمریکا در ریاض
کد خبر: 3869890
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

شنیده شدن صدای انفجار در «قطیف» عربستان/ هشدار سفارت آمریکا در ریاض

گروه بین‌الملل ـ منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه شیعه‌نشین «قطیف» واقع در شرق عربستان خبر می‌دهند.

شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «قطیف» عربستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای شلیک گسترده گلوله در منطقه شیعه‌نشین قطیف عربستان است.

همچنین بر اساس این گزارش، صدای انفجارهای مختلفی نیز در این منطقه به گوش می‌رسد.

نظامیان سعودی همچنین صبح امروز ،17 دی‌ماه، به منطقه «العنود» در شهر «دمام» واقع در  شرق عربستان حمله کردند.

این در حالی است که دقایقی پیش، رسانه‌ها از یورش نظامیان سعودی به دو روستای «البحاری» و «القدیح» منتهی به عوامیه در قطیف خبر دادند.

نظامیان سعودی با استفاده از تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی خود به این مناطق یورش بردند.

همچنین حساب کاربری شبکه «ثوار النمر» در توئیتر با انتشار ویدئویی نوشت: نیرو‌های رژیم سعودی اکنون با خودرو‌های جنگی در حال بستن خیابان‌های روستای البحاری و القدیح هستند که به شهرک عوامیه (واقع در قطیف) منتهی می‌شود و از آمد و رفت مردم جلوگیری می‌کنند.

هشدار سفارت آمریکا در ریاض درباره عملیات موشکی

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در ریاض برای دومین بار با صدور بیانیه‌ای هشدار داد، احتمال عملیات موشکی و پهپادی وجود دارد و شهروندان آمریکایی باید نهایت احتیاط را داشته باشند.

سفارت آمریکا در عربستان، بار دیگر به آمریکایی‌ها مقیم این کشور درباره «خطر رو به افزایش» امکان وقوع «حملات موشکی و پهپادهای بدون سرنشین» هشدار داد.

سفارت آمریکا در سوم ژانویه نیز با صدور بیانیه‌، هشداری مشابه صادر و اعلام کرده بود: در سایه حوادث کنونی منطقه، تیم دیپلماتیک تمایل دارد که جامعه آمریکایی را به حفظ هشیاری امنیتی بیشتر و پیروی از اقدامات امنیتی هنگام حضور در عربستان یادآوری کند.

در ادامه آن پیام آمده بود؛ سفارت اطلاعی درباره تهدیدات مشخص علیه منافع آمریکا یا شهروندان آمریکایی در عربستان سعودی ندارد اما در گذشته برخی طرف‌های منطقه‌ای حملات موشکی و پهپادی علیه اهدافی در عربستان انجام دادند.

سفارت آمریکا افزود: شهروندان آمریکایی که در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی مهم به‌ویژه در منطقه «شرقیه» و مناطق نزدیک به مرز یمن زندگی یا کار می‌کنند در معرض خطر رو به افزایش حملات موشکی و پهپادی هستند.

اما در بیانیه سفارت آمریکا در پنجم ژانویه جمله «عدم آگاهی از تهدیدات مشخص» حذف شده و به شهروندان آمریکایی اقداماتی را که باید انجام شود، توصیه شده است.

انتهای پیام
captcha