خشم فعالان مجازی از همکاری اردن با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4210537
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

خشم فعالان مجازی از همکاری اردن با رژیم صهیونیستی

فعالان مجازی عرب و غیرعرب، از موضع اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی در جریان عملیات «وعده صادق» به شدت انتقاد کردند.

خشم فعالان مجازی از همکاری اردن با رژیم صهیونیستیبه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، فعالان مجازی عرب و غیرعرب به شدت از موضع رسمی اردن در خصوص اولین حمله ایران به رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

این فعالان بر این باورند که اردن حداقل باید در این عملیات که هیچ گونه تهدیدی برای قلمرو آن ایجاد نمی‌کرد بی‌طرف می‌ماند و با اشغالگران صهیونیست در یک سنگر قرار نمی‌گرفت. 

آنها خاطرنشان کردند مشارکت اردن تأثیر منفی بر امنیت این کشور داشت، زیرا رهگیری برخی موشک‌های ایرانی باعث سقوط قطعات عظیم بر فراز مناطق مسکونی در امان، پایتخت شد.

فعالان مجازی اعلام کردند اگر آنچه روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت منتشر کرده صحت داشته باشد، این اولین بار است که یک کشور عربی از اشغالگران اسرائیلی برای مقابله با حمله نظامی حمایت می‌کند.

رامی عبده یکی از کاربران در شبکه ایکس نوشت: دردناک است که رسانه‌های اسرائیلی از ائتلاف این رژیم و اردن ابراز خوشنودی می‌کنند.

آنها مرتبا این جمله را تکرار می‌کنند که حکومت اردن ثابت کرده که هم‌پیمان استراتژیک ماست.

کاربر دیگری با نام محمد حامد العائله نوشت: اینکه گفته می‌شود نیروی دفاعی اردن اجازه نمی‌دهد حریم هوایی‌اش از هیچ طرفی مورد تجاوز گیرد دروغی بیش نیست. اردن آسمان و زمین خود را برای حمله به عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار داد. 

کاربر دیگری هم نوشت: در حقیقت نیروی هوایی اسرائیل در آسمان اردن آزادی عمل کامل داشت.

بلال نزار ریان هم نوشت: اردن حاضر بود موشک‌های ایرانی بر روی شهروندانش سقوط کند زیرا حمایت از اسرائیل مهم‌تر است. آیا ننگی بزرگتر از این هم هست؟

تحلیلگران اسرائیلی معتقدند اردن با بستن حریم هوایی خود بار دیگر ثابت کرد که متحد استراتژیک «تل آویو» است.

کانال 12 اسرائیل اعلام کرد: اقدام اردن برای دفاع از اسرائیل و درگیر شدن با ایران تعجب‌برانگیز است. این شبکه افزود: در ظاهر روابط اردن و اسرائیل سرد است، اما حمله ایران اتحاد واقعی دوطرف را آشکار کرد، زیرا جنگنده‌های اردنی از اسرائیل دفاع کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت اردن علیرغم بستن حریم هوایی خود، به اسرائیل اجازه استفاده از حریم هوایی اردن را داد.

انتهای پیام
captcha