همسران و مادران شهدای ملایر تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4190117
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

همسران و مادران شهدای ملایر تجلیل می‌شوند

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اسوه صبر و ایثار، مادران و همسران شهدای این شهرستان تجلیل و تکریم می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایرداوود فرجی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: مادران و همسران شهدا میراث‌دار واقعی شهدا و اسوه صبر و مقاومت با الگوگیری از حضرت ام‌البنین(س) و زینب کبری(س) هستند.

وی با اشاره به فضایل حضرت ام‌البنین(س) در ابعاد مختلف افزود: شخصیت بارز ایشان در تربیت فرزندانی چون حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر فرزندانش که در واقعه عاشورا در کنار سیدالشهدا(ع) با شجاعت و دلیری  جنگیدند و در راه دفاع از اسلام و قرآن به شهادت رسیدند بر کسی پوشیده نیست، چراکه چنین فرزندانی در دامن مادری با شخصیتی بی‌نظیر تربیت یافته بودند.

فرجی با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از برکت خون شهداست، افزود: این شهدا در دامن مادرانی پاک و شجاع پرورش یافتند و تکریم، مادران و همسران شهدا وظیفه همه ماست. همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اسوه صبر و ایثار مادران و همسران شهدا در شهرستان ملایر تجلیل و تکریم می‌شوند، این مراسم ساعت 10 صبح امروز، ششم دی‌ماه با حضور مسئولان شهرستان و سخنرانی امام جمعه ملایر در سالن شهید آوینی سپاه ملایر با برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر همچنین از سرکشی به مادران و همسران شهدایی که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند خبر داد و گفت: مسئولان بنیاد شهید به همراه سایر مسئولان شهرستان با حضور در منازل این شهدا به مقام والای مادران ارج نهاده و از آنها تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری ‌ویژه‌برنامه شب وفات ام‌البنین(س) در حسینیه شهید گلزردی را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این برنامه از مادر شهید گلزردی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha