عادی‌سازی روابط با اسرائیل ظلمی بزرگ در حق همه فلسطینی‌هاست
کد خبر: 4172733
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
عضو جنبش حماس در کنفرانس وحدت:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل ظلمی بزرگ در حق همه فلسطینی‌هاست

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی در کنفرانس وحد اسلامی تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ظلمی بزرگ در حق همه فلسطینی‌ها و تهدیدی برای فلسطین خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب، اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در نشست عمومی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید کرد که وحدت، یک امر، فریضه و واجب الهی است.

وی افزود که وحدت به جلوگیری از بسط و گسترش فساد و فحشا در جامعه اسلامی کمک و از هرگونه آسیب به اعضای جامعه جلوگیری می‌کند.

حمدان ادامه داد: از ارزش‌های امت اسلامی این است که در برابر تجاوز بایستد و با تأکید بر آیات جهادی در قرآن کریم، به مقاومت برای از بین بردن ظلم و تجاوز، در رأس آن مقاومت قدس شریف ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه در طی ۵۷ سال گذشته مقاومت فلسطین ادامه داشته است، نسبت به از بین رفتن رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد.

عضو جنبش حماس تأکید کرد: مهم‌ترین تهدیدی که در حال حاضر برای فلسطین وجود دارد، این است که رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای مختلف است‌.

وی خاطرنشان کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ظلمی در حق همه فلسطینی‌هاست و افزود: باید در برابر چنین طرحی بایستیم و مقاومت کنیم.

وی همچنین گفت: مقاومت اسلامی فلسطین هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کند. امروز فلسطین به عنوان محور مهم در جهان اسلام است.

اسامه حمدان در پایان عنوان کرد: خون شهدای ما، به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی راه را برای رسیدن به هدف اصلی یعنی آزادی کامل سرزمین فلسطین هموار کرده است.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل ظلمی بزرگ در حق همه فلسطینی‌هاست

سید علی فضل الله: نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی به اختلافات مذهبی تسری یابد

سید علی فضل‌الله، امام جمعه بیروت در سخنانی در دومین روز از سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، تصریح کرد: خیلی از دشمنان، وحدت را خطری برای خود می‌بینند لذا همه تلاش می‌کنند تا آن را مخدوش کرده و اجازه ندهند این وحدت میان مسلمانان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال و پیامبر(ص) به دنبال ایجاد وحدت میان مسلمانان بودند، اظهار کرد: مسلمانان باید وحدت را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

سید علی فضل‌الله با تأکید بر اینکه ما به دنبال ایجاد صلح و ثبات در میان کشورهای خود هستیم، خاطرنشان کرد: ما با انجام دیدارهای مختلف، مسائل متعددی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و امید داریم که در این جلسات بتوانیم به وحدت میان مسلمانان عمق بیشتری ببخشیم.

وی در ادامه به دو راهکار برای تقویت وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: نخستین راهکار کاهش تنش میان مسلمانان و برداشتن موانع از میان آن‌ها است که می‌تواند راه را برای ایجاد وحدت هموار کند.

امام جمعه بیروت با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش می‌کنند، اختلافات سیاسی را به اختلافات مذهبی تسری دهند، نسبت به این امر هشدار داد و گفت: نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی به اختلافات مذهبی دامن بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توهین به مقدسات یکدیگر و اجتهادات شخصی می‌تواند تحریک پیروان مذاهب دیگر را به دنبال داشته باشد، بر استفاده دشمن از شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان تأکید کرد.

سیدعلی فضل‌الله با بیان اینکه باید گام‌هایی را که در گذشته برداشته شده ارج نهیم، اظهار کرد: اگر دشمن تلاش می‌کند که در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند، این وظیفه علماست که باید با این امر مقابله کرده و با برداشتن گام‌های وحدت بخش در زمینه ایجاد اتحاد میان مسلمان کمک کنند.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل ظلمی بزرگ در حق همه فلسطینی‌هاست

شیخ خالد الملا: خداوند با آفرینش پیامبر(ص) به انسانها کرامت بخشید

شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در نشست عمومی سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت: امروز روزی است که خداوند اراده کرد، نبی اکرم(ص) پا به عرصه وجود بگذراند؛ خداوند می‌خواست با میلاد چنین فردی، بشریت را به سعادت برساند تا انسان‌ها بتواند به جایگاه‌های شایسته خود دست پیدا کنند. به عبارتی خداوند با آفرینش محمد(ص) به انسان‌ها کرامت بخشید‌.

وی با بیان اینکه امروز با چالش‌های فراوانی مواجه هستیم، تأکید کرد: امروز بیش از هرچیزی باید از مفهوم امت واحده و یکپارچه سخن بگوییم، امتی که به دنبال اجابت خواسته‌های برحق پیامبر(ص) است.

شیخ خالد ملا گفت: ما اشتراکات زیادی داریم، قبله ما، خدای ما، پیامبر ما، هدف ما و دشمن ما نیز یکی است.

وی افزود: خداوند در قران کریم می‌گوید به ریسمان الهی چنگ بزنید نه ریسمان آمریکا و ‌دیگران. هرگونه شکاف در این وحدت یا هر خدشه به آن، یک ظلم بسیار بزرگ است و قابل بخشش نیست.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تأکید کرد: همه علما و اندیشمندان باید بیایند و مطالعه و تأکید کنند که ما باید چگونه با دشمنان خود مقابله کنیم؛ عوامل اختلاف را بررسی و جوانان خود را به راه درست هدایت کنیم.

وی به سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل و بالابردن قرآن توسط ایشان اشاره کرد و گفت: ایشان می‌خواست بگوید، آینده و بقای ما در پرتو عمل به این کتاب مقدس است که غربی‌ها به آن توهین می‌کنند.

شیخ خالد الملا به سخنان السودانی نخست وزیر عراق در سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: ایشان از آسیب‌های داعش در عراق، فتوای آیت‌الله سیستانی و شهید سلیمانی سخن گفت و این پیام را گرفتیم که علمای دین این توانایی را دارند تا آنچه خدا خواسته است را به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام
captcha