اربعین بدون سیاست، اربعین سکولار است
کد خبر: 4164036
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

اربعین بدون سیاست، اربعین سکولار است

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی گفت: اربعین اسلامی همان موکب حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است از این رو اربعین بدون فریاد، بدون ندای مرگ بر آمریکا و بدون سیاست همان اربعین و هیئت و مسجد سکولار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری،‌ یکی از رهبران جبهه مقاومت عراقبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری،‌ دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق امروز، ۳۰ مردادماه در اجلاسیه بین‌المللی روز جهانی مسجد فارس که در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مسجد به تعبیر امام خمینی (ره) سنگر است، گفت: در قرآن دو مسجد ذکر شده که یکی آن بنای حقیقی مسجد بوده و دیگری بر بنای تقوا ساخته شده،‌ بنایی که تنها ظاهرش نشان مسجد بودن نیست بلکه همان سنگر است.

وی با بیان اینکه مسجد بدون روح، بی ولایت و دفاع از ولایت معنا ندارد، افزود: مسجد بدون سیاست، همان مسجد سکولار است و از این نوع مساجد در جهان اسلام از ابتدای صدر اسلام تاکنون زیاد داریم.

الحیدری با اشاره به اینکه مسجد کوفه در زمان بنی امیه، دست بنی امیه و سکولار بوده است،‌ گفت: در زمان حضرت علی (ع)، مسجد اسلام بر بنای نظام اسلامی بود از این رو مسجد با گفتار قرابت دارد.

امام جمعه کربلا با بیان اینکه اربعین بدون گفتار حضرت زینب (س)، اربعین نیست،‌ تاکید کرد: اربعین اسلامی همان موکب حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است از این‌رو اربعین بدون فریاد، بدون ندای مرگ بر آمریکا و بدون سیاست همان اربعین و هیئت و مسجد سکولار است.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه امام خمینی (ره) مساجد را در ایران احیا کرد، گفت: ما امروز در جنگ تمام عیار قرار داریم و اگرچه در فلسطین با جنگ امنیتی، در لبنان با جنگ اقتصادی و امنیتی، در عراق با جنگ اقتصادی و فرهنگی و در ایران با جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم اما همچنان مسجد محور دفاع از مقاومت محسوب می‌شود.

الحیدری با اشاره به اینکه مساجد در ایران، رهرو رهبر جامعه و حامی رهبر جامعه هستند،‌ تاکید کرد: اگر امروز مسجد، مسجد دفاع ولایت از فقیه نبود و با تبیین ولایت، از نائب امام زمان (عج) دفاع نمی‌کرد، همان مسجد سکولار تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد در ایران پس از انقلاب اسلامی به سمت کربلای 8 ساله حرکت کردند و به کانون رهروان امام خمینی (ره) تبدیل شدند، تاکید کرد: هدف اول جبهه استکبار و تمدن غربی، ولایت فقیه است و چه در شبکه‌های فارسی و چه عربی و انگلیسی این حقیقت مشهود است.

این رهبر جبهه مقاومت عراق اضافه کرد: چهل و چهار سال فتنه اول و آخر جبهه استکبار بر همین محور ولایت فقیه بنا نهاده شده و به همین دلیل امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی و امام خامنه‌ای در ایران اسلامی از اوجب واحبات است.

امام جمعه کربلا با تاکید بر اینکه ام القرای نظام اسلامی، ایران است، افزود: جهاد تبیین یکی از وظایف مهم امروز مساجد است و در میدان فرهنگی باید به جد برای تحقق این مهم ورود کنیم.

این رهبر جبهه مقاومت عراق در پایان سخنان خود با بیان اینکه زمان ما زمان کربلا نیست بلکه زمان ما زمان روحیه کربلاست و مسئله جهاد و تبیین باید به خوبی اجرایی شود، گفت: وظیفه اول مساجد حقیقی، بحث جهاد تبیین است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha