راه‌اندازی کارزار حمایت از مساجد در مقابل مداخله دولت انگلیس
کد خبر: 4153900
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

راه‌اندازی کارزار حمایت از مساجد در مقابل مداخله دولت انگلیس

یک نهاد اسلامی مستقر در لندن، در پی تحمیل مدیر غیر مسلمان برای مرکز اسلامی انگلیس از سوی کمیسیون دولتی خیریه این کشور، کارزار حمایت از مساجد و مراکز اسلامی راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس (Islamic Human Right Commission) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کارزار برای دفاع از شمار روزافزون مؤسسات اسلامی راه‌اندازی شده که از سوی نهادهای دولتی لندن تحت فشار قرار می‌گیرند.

این نهاد اسلامی با اشاره به اینکه عضویت مساجد انگلیس در کمیسیون خیریه، آن‌ها را در برابر فشار گروه‌های راست افراطی و لابی رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر کرده است، افزود: روند دخالت در امور مؤسسات اسلامی «بخشی از پویش هماهنگ اسلام‌هراسان یا حامیان طرفدار اسرائیل است که به دنبال ساکت کردن مسلمانان هستند».

کمیسیون اسلامی حقوق بشر با انتقاد از مداخله کمیسیون دولتی خیریه انگلیس در امور مسلمانان، تصریح کرد: وظیفه دولت این نیست که سعی کند محتوای دین خود را به مسلمانان دیکته کند یا به آن‌ها بگوید که چه بخش‌هایی از آن را می‌توانند به طور علنی بیان کنند یا درباره آن بحث کنند. اسلام با 14 قرن عقبه، نیازی به دخالت بیگانگان ندارد.

مسعود شجره، رئیس این نهاد اسلامی در این بیانیه گفت که کارزار حمایت از مساجد، برای جمع‌آوری شواهد علیه دخالت‌های دولت لندن در امور مسلمانان راه‌اندازی شده است.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون خیریه انگلیس، نهادی که رئیس آن از سوی وزیر فرهنگ این کشور تعیین می‌شود و مسئولیت نظارت بر عملکرد موسسات خیریه را برعهده دارد، دو ماه پیش در پی کارزاری با انگیزه سیاسی علیه مرکز اسلامی، یک وکیل انگلیسی به نام خانم «اما مودی» را که به گفته معترضان درک درستی از منافع جامعه مسلمانان ندارد، به مدیریت این مکان عبادی تحمیل کرد.

ماه پیش گروه موسوم به دوستان مرکز اسلامی انگلیس طی نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون خیریه این کشور عنوان کردند که نامبرده به عنوان یک فرد غیر مسلمان، فاقد صلاحیت برای رهبری امور مسلمانان و اداره مرکز اسلامی است.

آن‌ها همچنین این کمیسیون را به مهندسی اجتماعی اسلام و ارائه تعریف جدیدی از «مسلمان خوب» متهم و تصریح کردند: ما به عنوان جامعه، تصرف مسجدمان توسط کمیسیون خیریه و تلاش آن برای مهندسی اجتماعی باورها و اعمال مذهبی جامعه مسلمانان را محکوم می‌کنیم. ما از شما می‌خواهیم که تصمیم خود را لغو کنید، از تلاش برای تضعیف اصول اسلام که باید راهنمای اداره یک مسجد باشد، دست بردارید.

انتهای پیام
captcha