افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در انگلیس
کد خبر: 4146435
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در انگلیس

براساس گزارش منتشر شده در انگلیس، جرایم مبتنی بر نژادپرستی در این کشور افزایش یافته و به بی احترامی به مقبره‌های مربوط به مسلمانان نیز رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه المعلومه، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد که جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در اين كشور حتی به قبور متوفیان نیز رسیده است.

در این گزارش با بیان این موضوع تصریح شده است: در یکی از موارد مربوط به این جرایم تصویری از قبر یک مرد مسلمان منتشر شده که سنگ آن که با نوشته‌های عربی مشخص بوده و مورد تخریب قرار گرفته است. هرچند که پلیس اعلام کرده است درحال بررسی این ماجراست، اما مشخص نکرده است که آیا با این موضوع به عنوان یک جرم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان برخورد خواهد شد یا خیر.

براساس این گزارش، این حوادث طی دو هفته گذشته در بخش اسلامی قبرستان بلسینگتون در منطقه بلک‌برن انگلیس رخ داده است. جایی که جوامع مسلمان انگلیسی متشکل از شیعیان و سنی‌ها ساکن هستند.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در سال 2022 نشان داد که از هر 10 مسلمان انگلیسی هفت نفر از نوعی اسلام هراسی در محل کار خود رنج می برند.

طبق همین نظرسنجی 69 درصد از مسلمانانی که در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستند، به نوعی دشمنی و مخالفت با اسلام را در محیط کاری خود تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha