بازداشت‌های گسترده در قدس و کرانه باختری و درگیری در جنین
کد خبر: 4150144
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

بازداشت‌های گسترده در قدس و کرانه باختری و درگیری در جنین

نظامیان صهیونیست با هجوم گسترده به کرانه باختری و قدس اشغالی اقدام به تفتیش منازل شهروندان و دستگیری شماری از آنها کردند از سویی درگیری‌هایی در اطراف اردوگاه جنین میان نظامیان صهیونیست و رزمندگان مقاومت به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست با هجوم به کرانه باختری و قدس اشغالی اقدام به تفتیش منازل شهروندان و دستگیری شماری از آنها کردند.

در جنین نظامیان صهیونیست به شهرک‌های وادی الباذان و یعبد هجوم بردند و همچنین ایست و بازرسی‌هایی در مناطق حومیش در جنوب جنین و همچنین در منطقه شوفه در جنوب شرق طولکرم برپا ساختند.

در قدس اشغالی نیز نظامیان اشغالگر با هجوم به اردوگاه قلندیه در شمال این شهر، منزل سلیمان ابوقوش اسیر آزادشده و برادر شهید حسین ابوقوش را تفتیش کرده و وی را دستگیر کردند.

روز گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای او صفا اقدام به آتش زدن خودروها و خانه‌های فلسطینیان کرده و خسارت زیادی به آن‌ها وارد کردند.

این منابع تأکید کردند که در این حمله جنایت‌کارانه 10 خانه و 7 خودرو به آتش کشیده شده است.

در این جنایت شماری از فلسطینیان هم بر اثر استنشاق دود دچار خفگی شدند. گروه‌های امدادی کودکی فلسطینی را هم از داخل آتش نجات دادند.

منابع محلی اعلام کردند که شهرک‌نشینان مسلح به سمت تیم رسانه‌ای تلویزیون فلسطین هم تیراندازی کردند. صبح امروز نیز  شهرک‌نشینان صهیونیست با هجوم به این روستا  یک ترانسفورماتور برق به آتش کشیدند، به گفته منابع محلی در پی این اقدام برق روستای ام صفا قطع شده است.

حملات شهرک‌نشینان صهیونیست با انتقاد گسترده حتی از جانب متحدان رژیم صهیونیستی مانند آمریکا و اروپایی مواجه شده است.

 

انتهای پیام
captcha