قطر، حائز رتبه ششم شاخص سفر اسلامی در جهان
کد خبر: 4149298
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

قطر، حائز رتبه ششم شاخص سفر اسلامی در جهان

قطر در فهرست رتبه‌بندی شاخص سفر اسلامی در سال 2023 که از جانب مسترکارد و کرسسنت ریتینگ، صورت گرفته، از میان 138 کشور، در رتبه ششم قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از توریسم دیلی نیوز، قطر در سال 2023 در رتبه شاخص سفر اسلامی از میان 138 کشور جهان در رتبه ششم قرار گرفت. این کشور همچنین رتبه نخست سهولت دسترسی به بازارهای اسلامی و همچنین به همراه اندونزی دومین رتبه در دوستانه‌ترین مقاصد اسلامی برای زنان به دست آورد.

شاخص سفر اسلامی از سوی مستر کارت و کرسسنت ریتینگ، بر مبنای استانداردهای مختلفی از جمله سهولت دسترسی به خطوط هوایی و مسیرهای زمینی، الزامات ویزا، کیفیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بازاریابی مقاصد گردشگری برای جذب مسافران مسلمان، تأمین تمام نیازهای مسافران مسلمان، ایمنی، پایداری، در دسترس بودن مساجد، غذاهای حلال، تجربیات میراث و جاذبه‌های گردشگری تعیین می‌شود.

شاخص جهانی حاکی از آن است که جابجایی سفر در سال 2022 حدود 110 میلیون مسافر مسلمان را به ثبت رسانده است که سهم 12 درصدی از جابجایی سفرهای جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که تخمین زده می‌شود در سال 2024 این تعداد به 140 میلیون و در سال 2028 به 230 میلیون مسافر برسد و در سال 2028 مسلمانان 225 میلیارد دلار در این بخش هزینه خواهند کرد.

قاره آسیا سهمی 31 درصدی از جریان مسافران مسلمان را به خود اختصاص داده است، در حالی که قاره آفریقا سهم 21 را به خود اختصاص داده است.

مطالعه‌ای که توسط آژانس تشویق سرمایه‌گذاری منتشر شده است، نشان داده است که قطر به تلاش‌ها و مشارکت‌های خود در سطح محلی و جهانی در بخش اقتصاد حلال ادامه خواهد داد.

بخش مهم این فعالیت‌ها در بخش زنجیره ارزش اقتصاد حلال، تولید محصولات حلال و صدور گواهی حلال، حمل‌ونقل و همچنین توزیع صورت می‌گیرد. از سویی قطر در حوزه فعالیت‌های مالی اسلامی از جمله انتشار صکوک و سرمایه‌گذاری‌های سبز (سرمایه‌گذاری با رعایت استانداردهایی زیست‌محیطی) نیز اقدامات بسیاری را در دست انجام داد.

انتهای پیام
captcha