ضرورت ترویج صفات فاضله در نظام اجتماعی و خانوادگی + عکس
کد خبر: 4147953
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز تأکید کرد؛

ضرورت ترویج صفات فاضله در نظام اجتماعی و خانوادگی + عکس

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمیان گفت: صفات فاضله و اخلاقی در نظام اجتماعی و خانوادگی بر روی بنیان تزکیه و تقوای الهی بنا و معماری شده است، همان‌طور که اصول تعلیم و تربیت پیامبران و اساس تزکیه و تهذیب در مکتب انبیا(ع) در وحی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم گرامیداشت سالروز هجرت هشتمین رهبر و پیشوای شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از شهر مدینه به شهر مرو، ۲۴ خردادماه، در هیئت مذهبی معظم زینب صبور(س) کمالشهر شهرستان کرج با اجرای برنامه‌های سفره ختم صلوات و پرچم‌گردانی پرچم متبرک بارگاه مطهر حضرت امام حسین(ع) و به‌همراه معرفی طرح ملی پویش خانگی قرآن رضوی و بیت‌خوانی بانوان البرزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در این مراسم به تبیین نقش اندیشه برتر در تعالی معنویت و خانواده پرداخت و گفت: صفات فاضله و اخلاقی در نظام اجتماعی و خانوادگی بر روی بنیان تزکیه و تقوای الهی بنا و معماری شده است، همان‌طور که اصول تعلیم و تربیت پیامبران و اساس تزکیه و تهذیب در مکتب انبیا(ع) در وحی است.

وی با بیان اینکه حرص و دنیاطلبی عدم آخرت‌خواهی و بی‌حیایی موجب تزلزل شخصیتی افراد و طولانی شدن مسیر استجابت دعاها در تمامی امور می‌شود، افزود: اگر انسان‌ها زندگی شخصی و اجتماعی و خانوادگی خود را در چارچوب شریعت ثابت اسلام و الگوگیری از آموزه‌های قرآن و سیره عترت و شهدا برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی کنند می‌توانیم شاهد تغییرات مثبتی در نوع بینش به زندگی و اجرای انفاق و رسیدن به کمال انسانی و تمدن‌سازی باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در ادامه در مورد اثرات فضای مجازی، جایگاه زن در خانواده، حب به مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اهمیت دنیوی و اخروی احترام به والدین نکاتی را بیان کرد.

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha