جلوگیری از حضور هیئت رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در اندونزی
کد خبر: 4147656
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

جلوگیری از حضور هیئت رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در اندونزی

جلوگیری از حضور یک هیئت مربوط به رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در اندونزی خشم این رژیم را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری قدس، با وجود افشاگری‌های اخیر صهیونیست‌ها مبنی بر نزدیک شدن به عادی‌سازی روابط با اندونزی، محافل سیاسی فاش کردند که اعضای یک هیئت صهیونیستی در کنفرانسی بین‌المللی که در بالی برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد.

ممنوعیت حضور اعضای این هیئت در این کنفرانس پس از آن اعلام شد که براساس برخی خبرها در داخل این کشور، حساسیت‌هایی نسبت به شرکت این هیئت در این کنفرانس به وجود آمده بود.

رئیس اتحادیه ماماهای صهیونیستی دو هفته پیش نامه‌ای دریافت کرد مبنی بر اینکه حساسیتی در اندونزی در خصوص برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در سی و سومین کنفرانس کنفدراسیون بین المللی ماماها وجود دارد، زیرا حاکم بالی و همسر وی در مراسم افتتاحیه آن شرکت خواهند کرد، به این معنی که خطر تعطیلی کنفرانس وجود دارد که این امر خروج هیئت صهیونیستی از اندونزی را ضروری کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: گمان می‌رود که هیئت صهیونیستی درک می‌کند که اتحادیه نمی‌تواند این ریسک را تحمل کند و بنابراین پرچم رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از پرچم‌هایی که در محل برگزاری کنفرانس به اهتزاز درخواهد آمد، نمایش داده نخواهد شد.

هیئت اسرائیلی با وزارت امور خارجه و سفارت اسرائیل در سنگاپور که مسئول روابط با اندونزی است تماس گرفت تا این کشور را از تصمیم خود منصرف کند اما فایده‌ای نداشت.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت در این خصوص مدعی شد که «جنبش بین‌المللی اسلامی» مسئول این وضعیت است و دولت اندونزی هم حاضر به پذیرش خواسته‌های این جنبش شده است که به عنوان یهودستیز شناخته می‌شود. 

این روزنامه مدعی شد که این تصمیم اندونزی سابقه خطرناکی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha