مسلمانان، در صدر لیست نظارتی اف بی آی
کد خبر: 4147603
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

مسلمانان، در صدر لیست نظارتی اف بی آی

گزارش یک گروه حامی حقوق مسلمانان در ایالات متحده نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق افراد موجود در فهرست نظارتی FBI، یا بیش از 98 درصد آن‌ها، مسلمان هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شورای روابط آمریکایی _ اسلامی (CAIR) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که فهرست محرمانه FBI به مدت 20 سال برای جامعه مسلمانان مشقت و هراس ایجاد کرده است.

این گزارش با نام «بیست سال طولانی؛ فراخوانی برای توقف فهرست نظارت مخفی اف‌بی‌آی» (Twenty Years Too Many, A Call to Stop the FBI’s Secret Watchlist)، جزئیات استفاده FBI از پایگاه داده‌های غربالگری تروریسم را توضیح می‌دهد که گفته می‌شود مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

پس از انتشار فهرست 2019 FBI از سوی یک هکر سوئیسی که آن را به صورت آنلاین از طریق یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای منتشر کرد، CAIR تجزیه و تحلیلی جامع از بیش از 1.5 میلیون نام موجود در آن انجام داد.

در این گزارش آمده است: بیش از ۳۵۰ هزار نام وارد شده در این فهرست را نگارش‌های مختلف نام‌های محمد، علی و محمود تشکیل می‌دهند و ۵۰ نامی که بیشترین استفاده را دارند، همه اسامی اسلامی هستند.

در ادامه گزارش CAIR آمده است: از میان فهرست‌های نظارتی که ما بررسی کرده‌ایم، احتمالا بیش از 47 میلیون نفر از افراد این فهرست مسلمان که بیش از 98 درصد کل آن هستند.

در بخش دیگری از گزارش CAIR‌‌ آمده است: میلیون‌ها مورد بعدی FBI مسلمانان نخواهند بود؛ با کنار رفتن غبار به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم»، لیست محرمانه هدف جدیدی پیدا خواهد کرد. اهداف بعدی هموطنان آمریکایی ما خواهند بود و این گزارش یک هشدار جدی است.

CAIR همچنین با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تماس گرفت تا برای رسیدگی به این فهرست نظارتی اقدام کند.

افراد در این لیست نظارت با طیف وسیعی از چالش‌ها از جمله محدودیت‌های سفر، سختگیری‌های بیشتر مهاجرتی، زیرنظر قرار گرفتن از سوی FBI، احتمال مواجه شدن با خشونت پلیس، مشکلات در دریافت مجوزها، مشکلات شغلی و محدودیت ورود و دسترسی به ساختمان‌های دولتی مواجه هستند.

در آخرین مورد، محمد خیرالله، شهردار شهر پارک پراسپکت در ایالت نیوجرسی به‌طور غیرمنتظره‌ای توسط سرویس مخفی به جشن عید فطر کاخ سفید دعوت نشد. این عدم دعوت، به وضعیت او در فهرست نظارتی FBI نسبت داده شد.

انتهای پیام
captcha