حماس: گروه‌های فلسطینی در هر نبرد با رژیم اشغالگر متحدند
کد خبر: 4147365
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵

حماس: گروه‌های فلسطینی در هر نبرد با رژیم اشغالگر متحدند

فرمانده شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن تأکید بر اینکه هر رویارویی آتی با رژیم اشغالگر با تصمیم جمعی در اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی انجام می‌شود، گفت که مقصود جبهه مقاومت در آزادسازی قدس با اتحاد حاصل می‌شود.

ایمن نوفل، عضو شورای نظامی گردان‌های عزالدین قسام

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ایمن نوفل، عضو شورای نظامی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس و فرمانده روابط نظامی این گردان‌ها تأکید کرد که هر گونه رویارویی آتی با رژیم اشغالگر با تصمیم جمعی و مورد توافق در اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرمانده اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت طی سال‌های اخیر برنامه الحاق بیش از 40 گروه نظامی در نوار غزه را عملی کرده است، گفت در حال حاضر 10 شاخه نظامی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در اتاق عملیات مشترک حضور دارند و سه گروه دیگر هم در حال پیوستن هستند.

نوفل با بیان اینکه اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت نقشه رژیم اشغالگر برای تنها ماندن جنبش جهاد اسلامی در نبرد اخیر علیه نوار غزه را ناکام گذاشت، گفت: این بر اساس تصمیم فرماندهی اتاق عملیات و طی رایزنی با فرماندهی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بود که مدت پاسخ به رژیم اشغالگر  طولانی شد و روند اوضاع بی سر و صدا در حال کنترل بود، به نحوی که رژیم اشغالگر را در یک بن‌بست سیاسی و میدانی قرار داده بود.

حماس: گروه‌های فلسطینی در هر نبرد با رژیم اشغالگر متحدند/آماده

فرمانده حماس پاسخ به تجاوز به ملت فلسطین از سوی رژیم اشغالگر را تکلیف همه گروه‌های مقاومت دانست و گفت: شاید رژیم اشغالگر تلاش داشت در این نبرد اخیر با تمرکز بر ترور فرماندهان جهاد اسلامی و در رأس آن‌ها خلیل البهتینی، یکی از فرماندهان اتاق مشترک و جهاد الغانم، طارق عزالدین و سپس حسن غالی، احمد ابودقه و ایاد الحسنی در بین گروه‌های مقاومت شکاف ایجاد کند؛ اما اتاق عملیات این هدف دشمن را ناکام گذاشت و سریا القدس نیز پرچم دفاع را در دست گرفت.

وی افزود: ما در جریان نبرد اخیر با ارسال پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم به دشمن ناتوانی آن را در گسترش دامنه عملیات‌هایش گوشزد کردیم و اینکه نمی‌تواند تحمل نبرد فرسایشی را برای مدت طولانی‌تری داشته باشد و از همین رو رژیم اشغالگر به تدریج از هدفی که برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، بازگشت.

این فرمانده نظامی، اتاق عملیات مشترک را نمونه عملی و مؤثر از وحدت محور مقاومت توصیف و تأکید کرد: ما آماده‌ایم تا اتاق عملیات مشترک و تدابیر و ترتیبات آن، نمونه و الگویی برای همه ارکان و قوای محور مقاومت در همه عرصه‌ها و جبهه‌های رویارویی با دشمن باشد.

نوفل، غزه و مقاومت آن را نوک پیکان رویارویی با رژیم اشغالگر توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم که آزادسازی فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر نیازمند بسیج توانمندی‌ها و یکپارچگی تلاش‌های امت اسلامی است، چرا که آزادی قبله نخست مسلمانان، انگیزه و مقصود اصلی مقاومت است و از همین روست که محور مقاومت را محور قدس می‌نامند، زیرا هدف آن قدس و نبرد آن برای آزادی قدس است.

انتهای پیام
captcha