برنامه امارات برای نظارت بر تولیدات حلال
کد خبر: 4146888
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

برنامه امارات برای نظارت بر تولیدات حلال

امارات متحده عربی با یک سیستم پیشرفته و رقابتی در سطح جهان، نظارت و کنترل بر صنعت تولیدات حلال را دنبال می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه الخلیج، امارات متحده عربی دارای یک سیستم پیشرفته و رقابتی جهانی در صنعت حلال است که امکان گسترش قابل فعالیت این کشور را در قاره‌های مختلف جهان فراهم کرده است.

امارات متحده عربی در تلاش است تا در این زمینه به یکی از کشورهای پیشرو در سطح منطقه و جهان تبدیل شود و برای این منظور سیستم نظارتی دقیقی را در زمینه صدور گواهینامه تولیدات حلال اعمال می‌کند.

  در طول سال‌های گذشته، امارات متحده عربی توجه زیادی به فراهم کردن زیرساخت‌های با کیفیت بالا داشته است که در آن الزامات توسعه و پایداری در نظر گرفته شده و سازگاری و همگامی با بهترین شیوه‌ها و رویه‌های بین‌المللی تضمین شده است.

وزارت صنعت و فناوری پیشرفته این کشور برای این منظور محقق کردن شعار «اولین نشان حلال ملی» را در سطح منطقه دنبال کرده است.

براساس مصوبه هیئت وزیران امارات، مؤسسات باید گواهینامه حلال برای محصولات نهایی و مواد اولیه مورد نیاز در تولید خود را از مراجع صدور گواهی حلال که در وزارتخانه ثبت شده است دریافت کنند و این مراجع هم باید الزامات مورد را در این رابطه رعایت کنند.

علامت «حلال» که در امارات بر آن تأکید می‌شود، در سطح جهان مورد توجه و اعتماد است؛ زیرا این کشور بالاترین استانداردها و مقررات را در صنعت حلال اعمال می‌کند.

این درحالی است که علامت ملی حلال یک علامت اختیاری است، اما در امارات با جدیت مورد توجه بوده و در تولیدات مختلف بر آن تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha