برگزاری نشست بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در بغداد
کد خبر: 4145654
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

برگزاری نشست بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در بغداد

مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نشستی را با حضور جمعی از اندیشمندان در بغداد برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، مجلس اعلای اسلامی عراق امروز به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در بغداد پایتخت عراق نشست هم‌اندیشی برگزار کرد.

آیت‌الله محسن حیدری یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری در این نشست گفت: برای من حضور در عراق و شرکت در جمع اعضای مجلس اعلای اسلامی افتخار بزرگی است تا از این طریق یاد و خاطره امام خمینی (ره) را زنده کنیم. امام خمینی (ره) مختص به ایران و ایرانیان نیست؛ چرا که نهضت ایشان تمام جهان اسلام و همه مستضعفان جهان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد امام خمینی (ره) روشی برای احیای معارف اهل بیت (ع) است. ایشان با تمامی جریانات انحرافی که سعی در آسیب رساندن به اسلام یا اهانت به حقوق مستضعفین داشتند، مبارزه کرد.

آیت‌الله سید یاسین موسوی نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: امام خمینی (ره) از انقلاب پربرکت اسلامی درس‌های متعددی به دیگران ارائه کرد و موفق شد اراده مردم را برای رهایی از ضعف، بردگی و دیکتاتوری بسیج کند.

وی از رهبران عراق خواست که تاریخ دوران امام خمینی (ره) را مطالعه کنند، زیرا نهضت امام خمینی (ره) جنبشی نظام‌مند، مورد حمایت و ارجاع مردم است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رویکرد و روش امام خمینی (ره) پروژه‌ای برای کل امت اسلامی است و تنها به جمهوری اسلامی ایران محدود نمی‌شود.

آیت‌الله موسوی ادامه داد: امام (ره) همه احساسات مسلمانان جهان را به حرکت درآورد و بذر روحیه انقلابی‌گری علیه استبداد را در جان‌های آنان کاشت.

انتهای پیام
captcha