آئین ظهر دلنشین «احمد حاجی‌شریف» برگزار می‌شود
کد خبر: 4142658
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

آئین ظهر دلنشین «احمد حاجی‌شریف» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت احمد حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی کشورمان ششم خردادماه به همت ایکنا برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت «احمد حاجی‌شریف» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت احمد حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی با عنوان «ظهر دلنشین» روز شنبه ششم خردادماه از ساعت 15 در سالن جلسات ایکنا و با حضور این معلم و فعال قرآنی و جمعی از استادان، قاریان، حافظان و فعالان حوزه قرآن کریم برگزار می‌شود.

احمد حاجی‌شریف در سال 1332 در شهر تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشته ریاضی گذراند و همزمان در حوزه علمیه حضرت آیت‌الله مجتهدی به تحصیل و فراگیری زبان عربی پرداخت. او در ادامه تحصیلات خود رشته نقشه‌کشی و طراحی صنعتی را برگزید و مدرک خود را از انستیتو تکنولوژی دریافت کرد. 

در سال 1349 با همکاری چند نفر از جوانان محل اقدام به تأسیس هیئتی مذهبی کرد و در همین اثنا فعالیت قرآنی او شکل گرفت. از سال‌های 1350 و 1351 علم قرائت را نزد استاد محمدتقی مروت، اولین ایرانی رتبه‌دار مسابقات قرآن مالزی، آغاز کرد و حتی پس از عزیمت استاد به کشور مصر به منظور تحصیل علوم قرآنی همچنان این ارتباط وجود داشت. 

حاجی‌شریف در سال 1356 در مسابقه‌ای که به همت حاج غفور سلطانی و مرحوم بیوک محمدی برگزار شده بود، اولین تجربه داوری کشوری را به دست آورد. در همان سال‌ها بود که جزواتی در زمینه آموزش روخوانی و تجوید قرآن کریم از سوی وی تألیف شد و مورد استفاده جلسات گوناگون قرار گرفت. 

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی انتخاباتی که در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد، به عنوان یکی از اعضای شورای قرآن این سازمان برگزیده شد. از سال 1361 تا 1373 به عضویت شورای قرآن سازمان تبلیغات اسلامی نیز در آمد و چند روز از هفته را با دار‌القرآن این سازمان همکاری داشت. 

در سال 1370 بنا به درخواست معاونت پژوهش، تحقیقات و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با همکاری استادان محمد خواجوی و محمدرضا صلح‌جو اقدام به تألیف شش جلد کتاب آموزش قرآن ویژه پایه‌های سوم ابتدایی تا سوم راهنمایی کرد. این کتاب‌ها از سال 1371 تا 1376 و بعضاً تا سال 1381 در آموزش و پرورش تدریس می‌شد.

حاجی‌شریف از سال 1372 تا 1376 مسئولیت گروه قرآن دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی را برعهده داشت. همچنین به موازات این فعالیت‌ها در چندین سمت دیگر همچون عضویت در شورای قرآن، کمیته قرآن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای قرآن دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شوراهای اولین و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کمیته فنی دارالقرآن الکریم مرکز آموزش مدیریت دولتی و ... فعالیت کرده است. 

مهمترین فعالیت حاجی‌شریف که همگی به تلاش او در این زمینه و موفقیتش اذعان دارند، مسئولیت معاونت آموزش، پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است.

مراسم بزرگداشت «احمد حاجی‌شریف» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha