اقدام عضو پارلمان ایالتی نیویورک علیه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها
کد خبر: 4142119
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

اقدام عضو پارلمان ایالتی نیویورک علیه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

یک عضو پارلمان ایالت نیویورک به دنبال مصوبه‌ای است که بر اساس آن از کمک‌های خیریه به اسرائیل با هدف شهرک‌سازی در این رژیم جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه فلسطین الان، یکی از نمایندگان ایالت نیویورک قانونی را برای جلوگیری از ارسال میلیون‌ها دلار از سوی سازمان‌های خیریه به اسرائیل برای حمایت از شهرک‌سازی‌ها ارائه کرده است.

وی در توجیه اقدام خود اعلام کرده است که شهرک‌سازی‌های اسرائیل بر اساس قانون بین‌المللی غیرقانونی هستند.

قانون پایان دادن به کمک مالی ایالت نیویورک به شهرک‌نشینان اسرائیلی توسط زهران ممدانی، نماینده مسلمان مجلس ایالتی نیویورک ارائه شده است.

این قانون به دادستان کل ایالت این اختیار را می‌دهد تا با آن دسته از سازمان‌های غیرانتفاعی برخورد قانونی کند که از معافیت مالیاتی که از آن برخوردار هستند، در جهت حمایت مالی از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری استفاده کنند.

همچنین به فلسطینی‌های آسیب‌دیده از اقدامات شهرک‌نشینان این امکان را می‌دهد تا از سازمان‌های خیریه حامی شهرک‌نشینان در ایالت نیویورک، درخواست غرامت کنند.

مؤسسات خیریه ثبت شده در ایالت نیویورک در حال حاضر سالانه بیش از 60 میلیون دلار کمک به شهرک‌سازی‌ها در اسرائیل ارائه کرده و تداوم ساخت این شهرک‌ها را تشویق می‌کنند.

انتهای پیام
captcha