از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت
کد خبر: 4141266
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
با تحولات فلسطین؛

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

بازداشت تعدادی از فلسطینیان در مناطق مختلفی از کرانه باختری، تأکید جنبش حماس بر وحدت جبهه‌های مقاومت، روایت رسانه آمریکایی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سفر هیأتی از مصر به غزه درپی آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، بخشی از جدیدترین خبرهای حوزه فلسطین است.

به گزارش ایکنا، منابع خبری از یورش نیروهای صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر دادند. درهمین رابطه خبرگزاری فلسطینی سما، اعلام کرد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین یورش بردند و یک منزل را محاصره کردند.

در جریان این یورش، درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان مبارزان مقاومت فلسطین و عناصر صهیونیستی رخ داده است.

منابع محلی می‌گویند که رژیم صهیونیستی نیروهای گسترده‌ای را به این منطقه اعزام کرده است.

گردان‌های جنین وابسته به سرایا القدس اعلام کرد که خودروهای نظامی اشغالگران را با بمب‌های انفجاری هدف قرار داده‌اند.

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نظامیان اسرائیل «محمد الاسمر» را به اتهام مشارکت در چندین عملیات اخیر تیراندازی بازداشت کرده‌اند.

در حملات و یورش‌های صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری، 11 فلسطینی بازداشت شدند.

عضو ارشد جهاد اسلامی: عملیات‌های ترور صهیونیست‌ها را در عمق اراضی اشغالی پاسخ خواهیم داد

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مسئول رسانه این جنبش در غزه امروز سه شنبه اعلام کرد: هر گونه جنایت ترور از سوی دشمن صهیونیست با واکنش همراه خواهد بود.

وی تأکید کرد: سرایا القدس و مقاومت فلسطین آماده ورود به رؤیارویی جدید با اشغالگران هستند. تهدیدات دشمن صهیونیست در ترور رهبران مقاومت هرگز ملت فلسطین را نخواهد ترساند.

شهاب تأکید کرد: جانفشانی‌های فلسطینیان در طول مسیر مبارزه و درگیری و مقامت بیانگر این است که سرانگشتی از حقوق خود پا پس نکشیده‌اند.

وی افزود: ما مقاومت را ادامه می‌دهیم. ملت ما فرماندهان و مبارزانی سلحشور در همه میادین دارد و آنچه دشمن در جریان عملیات انتقام آزادگان دید برخی از گزینه‌های مقاومت بود و ما گزینه‌ها و ابزار دیگری داریم که در نبرد قبلی از آن استفاده نکرده‌ایم.

رضوان: ما بر وحدت میدان‌ها و همبستگی جبهه‌های مقاومت تأکید داریم

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

اسماعیل رضوان، رهبر جنبش حماس در هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت، بر وحدت میادین و همبستگی جبهه‌های مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد.

وی در گفت‌وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: اتاق عملیات مشترک نبرد انتقام آزادگان، قدرتمند و موفق عمل کرد و توانست رژیم صهیونیستی را در دست یافتن به اهداف شومش ناکام بگذارد.

وی افزود: حق مردم فلسطین برای بازگشت پس از 75 سال از نکبت، حقی مقدس، فردی و جمعی است و با گذر زمان یا پروژه‌های شهرک سازی از بین نمی‌رود.

این رهبر حماس به مردم فلسطین در اردوگاه‌ها اطمینان داد که دستیابی به حق بازگشت، نزدیک است.

رضوان با اشاره به اینکه گرامی‌داشت هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت فلسطین مصادف با پیروزی انتقام آزادگان با وحدت ملی و وحدت سنگر، قدرت ​​سلاح و تأکید بر حق سرنوشت است، بر وحدت میادین و همبستگی جبهه‌های مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد.

 

روایت شبکه آمریکایی از جنایت تاریخی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

شبکه MSNBC آمریکا در گزارشی به جنایت تاریخی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین پرداخت و اعلام کرد جمهوری‌خواهان این کشور مانع برگزاری مراسم یادبود روز نکبت در کنگره شدند.

مجری این شبکه دراین‌باره گفت: امروز هفتادوپنجمین سالگرد روزی است که فلسطینی‌ها به آن «روز نکبت» می‌گویند؛ فاجعه‌ای که در سال ۱۹۴۸ صدها هزار فلسطینی با یک اقدام پاک‌سازی نژادی (رژیم صهیونیستی) از شهرها و روستاهای خود آواره شدند. به همین مناسبت کنگره تصمیم داشت به مناسبت همین روز یک مراسم برگزار کند، اما کوین مک‌کارتی (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) مانع برگزاری این مراسم شد.

به گفته مجری تنها مأموریت این روزهای جمهوری‌خواهان بازنویسی و پاک کردن تاریخ آمریکا نیست. اکنون به نظر می‌رسد آن‌ها می‌خواهند همین کار را با تاریخ مردم خارج از ایالات متحده مانند فلسطینیان، انجام دهند.

وی در ادامه به تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه اشاره و یادآوری کرد که در جنگ اخیر در غزه، بیش از ۳۰ نفر از جمله کودکان و زنان در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. همه این‌ها یک یادآوری وحشیانه است که هنوز نسل دیگری از فلسطینیان همانند اجداد خود، در معرض تهدیدات مرگبار قرار دارند.

در ادامه این گزارش نیز رشیده طالب، نماینده پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که فلسطینی‌تبار است، درباره روز نکبت و جنایت‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توضیحاتی ارائه داد.

یک هیأت امنیتی از مصر به غزه سفر خواهد کرد

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

منابع آگاه اعلام کردند که قاهره طی روزهای آینده هیأتی امنیتی را در راستای تلاش برای تثبیت توافق آرام‌سازی اوضاع بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی راهی غزه خواهد کرد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع آگاه تأکید کردند که هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نیست.

به گفته این منابع، قاهره به هر شیوه‌ای در تلاش برای تثبیت آرام‌سازی اوضاع در غزه و اراضی اشغالی به ویژه در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس شریف است.

در همین راستا، منابع صهیونیستی مدعی شدند که نهادهای امنیتی اسرائیل نسبت به برگزاری راهپیمایی پرچم در روز پنجشنبه بدون هیچ مشکلی، خوش‌بین هستند.

عملیات انتقام آزادگان؛ محور گفت وگوی مقام فلسطینی با زیاد النخاله

از بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری تا تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با هم دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی عملیات «ثارالاحرار» (انتقام آزادگان) گفت‌وگو کردند.

جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به همراه هیأتی به دیدار زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین رفت.

در این دیدار که تعدادی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز حضور داشتند، درباره تحولات سیاسی و میدانی عملیات ثارالاحرار و اتفاقات بعد از آن گفت‌وگو و از خانواده شهدا و مردم غزه تقدیر شد.

مدیریت عملیات توسط نیروهای مقاومت و عدم توانایی دشمن در تحقق اهداف خود از جمله محورهای این دیدار بود و دو طرف تأکید کردند که این هماهنگی صورت گرفته، باعث شد تا دشمن صهیونیستی شروط مقاومت را بپذیرد.

حاضران در این دیدار همچنین بر تداوم همکاری و هماهنگی میان سرایا القدس و گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تأکید کردند.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی از روز سه‌شنبه هفته گذشته با حمله به نوار غزه ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک، سه زن و چهار فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساندند.

بنابر اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات ترور فرمانده هان جهاد اسلامی در غزه، گروه‌های فلسطینی با یک هزار و ۲۳۴ راکت و موشک دهها موضع متعلق به صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند؛ از ابتدای تحولات اخیر و پیش از آغاز عملیات موشکی مقاومت، بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی ۳۷۱ نقطه را در غزه هدف قرار دادند.

راهپیمایی در شهر مونترال کانادا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

شهر مونترال کانادا شاهد برپایی راهپیمایی گسترده‌ای به مناسبت ۷۵امین سالروز اشغال فلسطین بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، خواستار تحریم این رژیم و حمایت از ملت فلسطین شدند.

در این راهپیمایی انجمن‌های جوانان در کانادا، جریان‌های چپ‌گرا، گروه صدای یهودیان حامی صلح و باشگاه دانشجویان حامی حقوق ملت فلسطین مشارکت داشتند.

در حاشیه این راهپیمایی شماری از فعالان حامی فلسطین هم سخنرانی کردند.

 

انتهای پیام
captcha