تداوم فعالیت شورای مسلمانان فرانسه به رغم اختلاف با دولت
کد خبر: 4128326
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

تداوم فعالیت شورای مسلمانان فرانسه به رغم اختلاف با دولت

با وجود تصمیم مقامات فرانسوی برای انحلال یا حداقل توقف تعامل با شورای مسلمانان فرانسه به عنوان نهاد رسمی مسلمانان این کشور، این شورا با انجام اصلاحاتی در اساسنامه به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از 24 ساعة، با وجود تصمیم مقامات فرانسوی برای انحلال یا حداقل توقف تعامل با شورای مسلمانان اسلامی فرانسه به عنوان نهاد رسمی مسلمانان این کشور، این شورا با انجام اصلاحاتی در اساسنامه تصمیم به ادامه کار خود دارد.

اصلاحات تصویب شده بر افزایش جنبه دموکراتیک در سازوکارهای مدیریتی این نهاد تأکید دارد. این اصلاحات در جریان مجمع عمومی شورای مسلمانان فرانسه که روز یکشنبه، 21 اسفند در شهر بانوئله در این کشور برگزار شد، به اتفاق آراء تصویب شد.

جلسه اخیر را می‌توان در راستای جلسه پیشین شورا در 19 فوریه دانست. اصلاحیه تصویب شده شامل دو تغییر عمده است: سازمان‌دهی مجدد شورا بر اساس ساختارهای اداری که بر مبنای آن تمام مساجد فرانسه در این شورا از رأی یکسان برخوردار خواهند بود و همچنین پایان دادن به سیستم قبلی مبنی بر انتخاب نیمی از اعضای شورا توسط اتحادیه‌های محلی.

شورای مسلمانان فرانسه از طریق این دو تغییر، بر آن است تا زمینه را برای حضور فعالان محلی فراهم و مرزها و تقسیم‌بندی‌هایی را که مانع از فعالیت صحیح این شورا بود نیز برطرف کند.

از سویی ناظران نیز بر این باورند که اتهامات دولت فرانسه مبنی بر حمایت برخی از کشورهای اسلامی از این شورا نادرست است چرا که در ابتدا مقامات فرانسوی خود از برخی از کشورهای اسلامی برای تأسیس این شورا کمک خواستند اما در ادامه با تغییر سیاست‌ها در قبال اسلام و مسلمانان و وضع محدودیت‌های متعدد علیه آنها، اکنون این اتهامات را مطرح می‌کند.

انتهای پیام
captcha