پشت پرده «بیت ابراهیمی» در امارات
کد خبر: 4127911
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

پشت پرده «بیت ابراهیمی» در امارات

با وجود این ادعا که بیت ابراهیمی در امارات با هدف نزدیک کردن پیروان ادیان توحیدی به یکدیگر تأسیس شده است، بسیاری هدف اصلی تأسیس این مرکز را زمینه‌سازی برای عادی‌سازی، پذیرش و ادغام رژیم صهیونیستی در جامعه عربی ـ اسلامی می‌دانند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، اگرچه بسیاری ممکن است در نگاه نخست تأسیس «بیت ابراهیمی» در امارات را اقدامی مناسب در جهت نزدیکی پیروان ادیان توحیدی به یکدیگر تلقی کنند، اما در واقع بسیاری از پیشینه این مرکز از دیدگاه صهیونیست‌ها آگاه نیستند و از جمله مهم‌ترین بخش‌های این پیشینه می‌توان به آرزوی تاریخی صهیونیست‌ها مبنی بر ادغام در جامعه عربی ـ اسلامی و حذف چهره متجاوز از رژیم صهیونیستی در افکار عمومی اعراب و مسلمانان اشاره کرد؛ این هدفی است که رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس خود تاکنون به انحاء مختلف به دنبال آن بوده است.  

اگر هدف از تأسیس «بیت ابراهیمی» ترویج ارزش‌های مدارا و تداوم اصل همزیستی بین مذاهب است، هیچ‌کس با این هدف انسانی مخالف نیست، زیرا این اهداف ارزش‌های عالی اسلامی نیز به شمار می‌روند، با این حال به نظر می‌رسد هدف از این مرکز علاوه بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به حاشیه راندن اسلام در زندگی اجتماعی و سیاسی و به‌طور کلی مبارزه با دین نیز هست.

چرا که همزیستی میان پیروان ادیان مختلف برای قرن‌ها در جوامع اسلامی وجود داشته است و مبانی این همزیستی نیز در تعالیم اسلامی وجود دارد. از سویی تأکید بنیان‌گذاران این مرکز بر ضرورت جدایی دین از امور سیاسی و همچنین استقبال رژیم صهیونیستی از آن که خود از بزرگ‌ترین دشمنان همزیستی میان ادیان است، تردیدهای فراوانی را در مورد هدف اصلی از تأسیس بیت ابراهیمی را ایجاد می‌کند.

تلاش رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس و ایجاد محدودیت گسترده علیه مسلمانان و مسیحیان در قدس اشغالی بهترین شاهد برای درک نگاه حقیقی رژیم صهیونیستی به بحث همزیستی ادیان است. لذا بنیان‌گذاران این مرکز اگر در ادعای خود در مورد هدف تأسیس آن مبنی بر ترویج همزیستی میان پیروان ادیان توحیدی صادق هستند، باید به طور روشن موضع خود در قبال اقدامات صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و فلسطین علیه مسلمانان و مسیحیان و همچنین ترویج اسلام‌هراسی در جهان، روشن سازند. در غیر این صورت می‌توان با احتمال قریب به یقین تأسیس این مرکز را نیز گامی دیگر در راه عادی‌سازی و ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه و افکار عمومی مسلمانان جهان دانست.

انتهای پیام
captcha