عربستان سعودی دو شهروند این کشور را اعدام کرد
کد خبر: 4127177
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

عربستان سعودی دو شهروند این کشور را اعدام کرد

براساس اعلام مقامات سعودی، دو شهروند این کشور به اتهام تروریسم و اقدام علیه نیروهای امنیتی اعدام شدند.

به گزارش ایکنا، وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم اعدام دو شهروند این کشور به جرم عضویت در یک گروهک تروریستی و تعرض به نیروها و مواضع امنیتی در منطقه مکه اجرا شده است.

براساس این بیانیه، علی بن عمر بن موسی الاحمری و ابراهیم بن علی بن مرعی هروبی دو شهروند سعودی با پیوستن به یک گروهک تروریستی و با فراهم کردن سلاح و مهمات و زیرنظر گرفتن مواضع و مقرهای امنیتی، به قصد حمله به این مقرها و کشتن نیروهای امنیتی از این مواضع تصویربرداری کرده بودند. آن‌ها به رویکردی تکفیری که اقداماتشان را توجیه می‌کرد، گرویده بودند.

در بیانیه همچنین آماده است: فرد موسوم به ابراهیم هروبی به منظور اخلال در امنیت و به قصد انجام عملیات انتحاری در مواضع و مقرهای نظامی علیه نیروهای امنیتی اقدام به ساخت بمب و حمایت مالی و معنوی از اعضای گروهک ترویستی یادشده کرده بود و شخص موسوم به علی الاحمری نیز یک سازمان تروریستی را تأیید و با بیعت با سرکرده آن با خود کمربندی انتحاری به همراه داشت.

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد که علی الاحمری به اعدام تعزیزی محکوم شده و ابراهیم هروبی نیز به جرم محاربه به اعدام محکوم شده‌ است. طبق این اعلام حکم هر دو فرد، روز گذشته، در منطقه مکه اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha