استقبال زائران از موزه تخصصی قرآن مکه
کد خبر: 4126946
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

استقبال زائران از موزه تخصصی قرآن مکه

موزه تخصصی قرآن کریم در نزدیکی غار تاریخی حراء در مکه مکرمه با استقبال زائران بیت الله الحرام روبروست.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، موزه قرآن کریم در کوی فرهنگی حراء که در پایین کوه حراء در مکه مکرمه واقع است، این روزها شاهد حضور جمع زیادی از زائران داخلی و خارجی است.
کوی فرهنگی حراء در نزدیکی غار تاریخی حراء واقع در مکه مکرمه با مجموعه‌ای از موزه‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی و دینی تجربه‌ای جدید برای زائران بیت‌الله الحرام فراهم  ساخته است.

این موزه که زائران زیادی که برای عمره و زیارت به عربستان می‌آیند از آن بازدید می‌کنند، اولین موزه تخصصی قرآن کریم در مکه مکرمه در کنار کوه حراء است که اولین آیات اول قرآن کریم در آنجا بر حضرت محمد(ص)نازل شد.

این موزه شامل آثار برجسته و مجموعه‌ای از گرانبهاترین نسخه های خطی قرآن است که در دوران مختلف اسلامی نوشته شده است.

موزه قرآن کریم حراء همچنین شرح مفصلی از کلام وحی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا از طریق آن به عظمت و جهانی بودن کتاب خدا، جلوه‌های عنایت به قرآن کریم و تأثیر آن بر زندگی مسلمانان از طریق سیستمی مدرن و یکپارچه پی ببرند.

کوی فرهنگی حراء رویدادی مهم در تاریخ گردشگری دینی در عربستان سعودی است که تحت نظر کمسیون نظارت بر شهر مکه و امکان مقدس آن اداره می‌شود.

استقبال زائران از موزه تخصصی قرآن کریم در نزدیک غار حراء/آمادهاستقبال زائران از موزه تخصصی قرآن کریم در نزدیک غار حراء/آماده

انتهای پیام
captcha