حزب‌الله و علمای یمن انفجار تروریستی پیشاور را محکوم کردند
کد خبر: 4118518
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

حزب‌الله و علمای یمن انفجار تروریستی پیشاور را محکوم کردند

حزب‌الله لبنان و انجمن علمای یمن با انتشار بیانیه‌هایی ضمن محکومیت این انفجار تروریستی خواهان مجازات عاملان این حوادث شده‌اند.

انفجار تروریستی پیشاور

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی در مسجدی در پیشاور پاکستان را که به کشته شدن دستکم ۲۸ نفر منجر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب‌الله جنایت هولناک گروه‌های تکفیری و تروریستی در مسجدی در شهر پیشاور پاکستان را محکوم می‌کند و از مقامات این کشور می‌خواهد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و این جنایتکاران را تحت تعقیب قرار داده و از تروریسم آن‌ها جلوگیری کنند.

بنا بر گزارش شبکه المنار، حزب‌الله در بیانیه خود آورده است که اصرار این گروه‌ها برای ارتکاب جنایت در کشورهای مسلمان، همکاری تنگاتنگ دولت‌های این کشورها برای تعقیب این قاتلان را می‌طلبد.

از سویی انجمن علمای یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجدی در پیشاور پاکستان، آن را نشانه کینه تروریست‌های تکفیری دانست.

در این بیانیه آمده است: این جنایت فجیع و وحشیانه بیانگر حجم کینه تعلیم‌یافتگان اندیشه‌های تکفیری و وهابیت است که برای اهداف و برنامه‌های صهیونیستی خدمت می‌کنند و به نام اسلام (این جنایت‌ها را مرتکب شده) و آن را بدنام می‌کنند.

بنا بر گزارش وبگاه المسیرة، چنین انفجارهای انتحاری بهترین شاهد بر این است که تکفیری‌ها هرگز دشمن واقعی امت اسلامی را که دشمن کتاب خدا و پیامبر آن است، هدف نمی‌گیرند بلکه دست به قتل پیروان اسلام و ریختن خون‌ها، می‌زنند.

با افزایش تلفات ناشی از انفجار تروریستی در مسجدی واقع در شهر پیشاور پاکستان، تعداد کشته شدگان به 83 نفر و تعداد افراد زخمی شده، به بیش از 170 تن رسید با توجه به وخامت حالی برخی از این زخمیان، احتمال افزایش تلفات بسیار بالاست.

تروریست تکفیری روز گذشته، 10 بهمن خود در صف دوم نمازگزاران با انفجار جلیقه انتحاری مسجدی حضور داشت که شمار زیادی از مأموران و کارکنان پلیس در آن مشغول نماز بودند. منابع محلی تصریح کرده‌اند که جنبش طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

انتهای پیام
captcha