آغاز فعالیت موكب «امین ولایت» شیراز در مسیر نجف به كربلا
کد خبر: 4084335
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

آغاز فعالیت موكب «امین ولایت» شیراز در مسیر نجف به كربلا

معاون اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از آغاز فعالیت موكب حضرت احمدبن موسی(ع) با نام «امین ولایت» متعلق به این سازمان در مسیر نجف كربلا و در موقعیت عمود ٥٦٦ خبر داد.

موکب احمدبن موسی(ع)، مسیر نجف به کربلابه گزارش ایکنا از فارس، مسعود منوچهری، معاون اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 18 شهریورماه در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت موكب حضرت احمدبن موسی(ع) متعلق به این سازمان در مسیر نجف كربلا و در موقعیت عمود ٥٦٦ خبر داد و گفت: این موکب برابر مصوب شورای شهر شیراز برپا شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی محیطی و پاكسازی محل برای برپایی موكب و ارائه خدمت از ١٥ شهریور در دستور كار قرار گرفت، افزود: این موكب که به اسم امین ولایت نیز شناخته می‌شود، در چند بخش مختلف در قالب ١٨ غرفه به ویژه در بخش مادر و كودك با عناوین مربوط به كودكان، سرگرمی و بازی از ١٦ شهریور آغاز به كار كرده است.

محمدمهدی یقطین؛ مدیرکل خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با بیان اینكه محل اسكان برای زائران نیز در این موكب پیش‌بینی شده است، گفت: پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و میان وعده در این موكب در حال انجام است.

وی با تصریح اینکه طی شبانه‌روز گذشته پذیرش اسکان بیش از یک‌هزار زائر را دا‌شته‌ایم، افزود: به یاری خدا تا روز اربعین این موكب در مسیر نجف به كربلا فعالیت می‌كند. ضمن اینکه ١٠٠ نفر در این موكب به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

محمدحسن استرحام، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه موکب امین ولایت از ١٦ شهریور خدمات‌رسانی را در مسیر فوق‌الذکر آغاز کرده است، گفت: موكب تخصصی مادر و كودك نیز ذیل موکب امین ولاتی در مسیر نجف تا كربلا فعال شده است.

وی بیان کرد: ١٨ غرفه تخصصی اعم از نقاشی روی صورت، بازی‌های فكری، نقاشی روی كاغذ، طب سنتی، قلعه بادی و ...در این موکب برپا شده است.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از برگزاری زیارت عاشورا در موکب امین ولایت در بازه زمانی ایام اربعین خبر داد و گفت: توزیع بروشور تخصصی با موضوع فرزندآوری و ازدیاد نسل شیعی نیز انجام می‌شود.

استرحام تصریح کرد: اگرچه سفر به اربعین سختی‌هایی دارد اما وقتی در بدنه كار قرار می‌گیریم بسیاری از مسائل ناخواسته خارج از توان آدمی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha