یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه سالروز اشغال فلسطین
کد خبر: 4054824
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه سالروز اشغال فلسطین

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، صبح امروز، 15 اردیبهشت‌ماه، به بهانه هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، منابع محلی گزارش دادند که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، صبح امروز با حمایت نظامیان اسرائیلی از سمت «باب المغاربه» به مسجدالاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، نگهبانان مسجدالاقصی با ذکر صلوات و تکبیر گفتن درصدد جلوگیری از ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد بودند.

در همین راستا، نیروهای اشغالگر قدس تدابیر سخت‌گیرانه‌ای برای ورود به مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند و از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به این مسجد مبارک ممانعت به عمل آمد.

همچنین؛ جنبش آزادی‌بخش فلسطین(فتح) با صدور بیانیه‌ای اعلام آماده‌باش عمومی کرد و شهروندان فلسطینی را به آمدن به سمت مناطق تماس، شهر قدس و مسجدالاقصی فراخواند.
 
در این بیانیه از فلسطینی‌ها خواسته شده که در مسجدالاقصی معتکف شوند و پرچم فلسطین را در صحن‌های آن به اهتزاز درآورند و در مقابل یورش گسترده شهرک‌نشینان بایستند.

این جنبش همچنین بر «وحدت خون و سرنوشت فلسطینی» و مقابله با تمامی تلاش‌های صهیونیستی برای از بین بردن این وحدت تأکید و اعلام کرد: «قدس، قلب فلسطین و کرانه باختری و غزه بازوهای آن است».

چراغ سبز بنت به شهرک‌نشینان برای تعرض به مسجدالاقصی

به گزارش العالم؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تعرض اشغالگران به مسجدالاقصی موافقت کرده است.

«ابراهام بلوخ»، خبرنگار شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر این رژیم پس از 12 روز ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، به رغم تهدیدات گروه‌های فلسطینی، در هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین با تعرض آن‌ها به این مسجد موافقت کرده است!

از سوی دیگر تصاویری از گروه‌هایی از شهرک‌نشینان که تحت حمایت پلیس اشغالگر آماده یورش به مسجدالاقصی هستند، در رسانه‌های تعاملی منتشر شده است.

گفتنی است؛ برخی گروه‌های صهیونیستی در فراخوانی از شهرک‌نشینان صهیونیست‌ خواستند که امروز پنجشنبه(15 اردیبهشت‌ماه) به مناسبت آنچه «روز استقلال» خوانده می‌شود، به مسجدالاقصی بروند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این فراخوان، در بیانیه‌‌‌های شدیداللحن به رژیم صهیونیستی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی هشدار دادند.

انتهای پیام
captcha