آغاز رایزنی‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن
کد خبر: 4041248
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲

آغاز رایزنی‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن

فرستاده سازمان ملل در امور یمن از آغاز سلسله رایزنی‌ها با طرف‌های یمنی در امان پایتخت اردن به منظور برقراری صلح در یمن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل در امور یمن، از آغاز سلسله رایزنی‌ها با رهبران احزاب کنگره، حزب اصلاح یمن، حزب سوسیالیست و سازمان ناصری برای گفت‌وگو در مورد روند صلح یمن، خبر داده است. این رایزنی‌ها در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر گروندبرگ انتشار یافته تصریح شده است: گروندبرگ با بیش از 100 شخصیت یمنی از احزاب سیاسی مختلف، بخش‌های امنیتی، اقتصاد و سازمان‌های جامعه مدنی یمن دیدارهای دوجانبه‌ای برگزار خواهد کرد تا در مورد اولویت‌های فوری و بلندمدت برای مسائل سیاسی، امنیتی و مسائل اقتصادی بحث و گفت‌وگو کند.

این دفتر اشاره کرد: فرستاده سازمان ملل به رایزنی‌های خود با دولت منصور هادی و گروه انصارالله و همچنین با کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی تأثیرگذار در امور یمن ادامه خواهد داد.

گروندبرگ در بیانیه خود تأکید کرده است: این زمان سختی برای یمن است، زیرا درگیری‌ها اکنون به هشتمین سال خود نزدیک می‌شود، درحالی‌که رنج غیرنظامیان شدت گرفته و ثبات منطقه نیز تهدید می‌شود و چشم‌انداز راه‌حل صلح‌آمیز نیز مبهم می‌نماید.

 نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از اردن برای میزبانی این رایزنی‌ها و همچنین همه بازیگران سیاسی یمن و گروه‌های مختلف یمنی برای مشارکت در این رایزنی‌ها تشکر کرد.

یمن نزدیک به هشت سال است که شاهد جنگی ویرانگر بین ائتلاف متجاوز سعودی از سویی و انصارالله یمن با همکاری ارتش و کمیته‌های مردمی در این کشور است.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، جنگ منجر به وخامت اوضاع انسانی در این کشور و قربانی شدن 377000 نفر از اهالی این کشور شده است.

انتهای پیام
captcha