محکومیت سکوت عربی و بین‌المللی در قبال جنایات علیه مردم یمن
کد خبر: 4036235
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
از سوی نمایندگان مجلس یمن صورت گرفت؛

محکومیت سکوت عربی و بین‌المللی در قبال جنایات علیه مردم یمن

مجلس نمایندگان یمن در جلسه امروز خود سکوت عربی و بین‌المللی در قبال حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی با پشتیبانی ایالات متحده به شهرهای یمن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله، در این جلسه که به ریاست عبدالسلام صالح هشول زابيه، معاون رئیس مجلس برگزار شد، نمایندگان مجلس اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی در کشتار، ارعاب و تخریب خانه ها بر سر ساکنان آن، از جمله کودکان، زنان و سالمندان و تخریب سیستماتیک زیرساخت ها، جاده ها، پل ها و اشیاء غیرنظامی را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس همچنین سکوت بین‌المللی را که فراتر از خیانت به رنج انسانی مردم یمن است، سرپوشی بر جنایات ائتلاف متجاوز و مشارکت آنها در ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم یمن دانستند.

همچنین این نمایندگان، آزادگان جهان را به تلاش برای توقف تجاوز، رفع محاصره و همچنین فراهم کردن امکان حرکت کشتی های سوخت، دارو و مواد غذایی دعوت کردند. آنها این اقدام را گامی در جهت کاهش رنج مردم یمن خواندند.

ائتلاف متجاوز سعودی و امارات چندین سال است که در سکوت کامل جامعه جهانی و به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مخلوع و فراری یمن، اقدام به حمله گسترده علیه زیرساخت‌ها، اماکن مسکونی و مردم غیرنظامی یمن کرده‌ است. بسیاری از کارشناسان، اقدامات ائتلاف متجاوز را جنایت جنگی خوانده و سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال آن را شرم‌آور خوانده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha